YT GAME

جهت دریافت سفارش به پشتیبانی تلگرام پیام بدید

بررسی بازی resident evil 4 remake

بررسی بازی resident evil 4 remake

فهرست مطالب

امروز در وای تی گیم قصد داریم به بررسی بازی resident evil 4 remake از نگاه یکی از معتبر ترین مراجعه گیم یعنی IGN بپردازیم .

با توجه به بازسازی‌های باکیفیت Resident Evil 2 و 3 که در سال‌های 2019 و 2020 منتشر شدند، به نظر می‌رسد که کپکام در بازسازی Resident Evil 4 به همان اندازه کار تحسین‌برانگیزی انجام دهد. زمانی که دکمه شروع بازی را فشار دهید و این بازسازی سال 2023 از بازی افسانه‌ای اکشن و ترسناک 2005، را بازی کنید و  تا 16 ساعت تنش و نشاط مستمر داشته باشید بدون شک این بازی در لیست برترین های شما قرار خواهد گرفت.

محیط حومه اسپانیایی آن به طور قابل‌توجهی شوم‌تر از نسخه اصلی است، سرعت بازی به شدن بالا هست به صورتی که به سختی یک دقیقه تلف می‌شود، و کنترل‌های شخصیت شما  مدرن‌سازی شده‌اند تا به مکانیزم تیراندازی پویا مشخص آن اجازه دهد واقعاً بدرخشد. ما 18 سال منتظر بودیم تا بازی ای مانند Resident Evil 4 ما را به وجد بیاورد اما هیچ بازی به جز ریمیک این شاهکار نتوانست این کار را برای ما بکند !

نسخه اصلی Resident Evil 4 یک قسمت برجسته در سری مهم بقا و ترسناک Capcom است که برای بسیاری نیازی به معرفی ندارد. در آن زمان برای Resident Evil تغییر از دیدگاه‌های سنتی دوربین ثابت سری به دیدگاهی رادیکال روی شانه که ما را به‌طور ناخوشایندی به گور نزدیک می‌کرد و تأکید بر رفلکس‌ها و هدف‌گیری دقیق داشت، بسیار مهم بود. و در نتیجه Resident Evil 4 یک حماسه اکشن ترسناک بدون همتا بود. تأثیر آن متعاقباً در تعداد بی‌شماری از آثار کلاسیک سوم شخص دیگر مانند Gears of War، Dead Space و The Last of Us احساس شد و اکنون DNA اصلی آن استخراج و به بازی های دیگر پیشرفته تزریق شده است.

 بازی resident evil 4 remake

در ادامه منتقد IGN میگوید : در آماده‌سازی برای این بررسی، برای اولین بار پس از سال‌ها به بازی اصلی بازگشتم و از اینکه چقدر این بازسازی مورد نیاز بود شوکه شدم. حرکت ستاره اصلی لئون کندی به طرز مضحکی محدود شده بود. او برای دور زدن تلاش می کند که انگار یک شلوار جین تنگ کهنه پوشیده است که از دوران آکادمی پلیس برایش مناسب نبوده است، و هر زمان که اسلحه اش را بیرون می آورد بی حرکت می شود، گویی قادر به کنترل مستقل روی دست ها و پاهایش نیست. همان زمان. طبق استانداردهای مدرن، این امر بدیهی و پوچ است، و قطعاً بسیاری از تازه واردان را قبل از اینکه بتوانند درک کنند که چرا این بازی بسیار مورد توجه است، کنار می‌گذارد.

گیم پلی و مکانیزم های جدید بازی resident evil 4 remake میدرخشند !

خوشبختانه آن روزها گذشته است. برخلاف بازی اخیر Metroid Prime Remastered، این بازسازی Resident Evil 4 شبیه یک بازی 2023 است. مکانیزم های حرکت همزمان و هدف گیری به این معنی است که شما می توانید با احتیاط به عقب برگردید در حالی که همچنان اسلحه خود را در انبوهی از دشمنان که در حال پیشروی هستندهدف بگیرید ، یا زمانی که به سمت شما چیزی پرتاب می شود  بدون اینکه نیازی به برداشتن چشم خود از محدوده تفنگ داشته باشید شما این آزادی حرکت را دارید تا تیراندازی کنید و یا جای خالی بدهید همچنین شما میتوانید انفجار چوب های دینامیت که در دست مهاجمان قبل از اینکه فرصتی برای پرتاب آن ها داشته باشندرا به ثمر برسانید چیزی که در نسخه اصلی بسیار روی مخ بود!

 بازی resident evil 4 remake

در ادامه TRISTAN OGILVIE منتقد IGN میگوید : اگر هرگز نسخه اصلی را بازی نکرده باشید، یکی از اینها شما را شوکه خواهد کرد، اما به من اعتماد کنید، این برای ما که برای دور دوم بازی برگشته‌ایم بسیار مهم است: لبه‌های ناهموار تعدادی از تعاملات دیگر، مانند جعبه‌ها و بشکه‌ها را می‌توان به‌سرعت با ضربه زدن یک دکمه به‌جای اینکه مجبور به ردیف کردن چاقو به‌طور ناشیانه‌ای باشد، قابل شکستن است ، که باعث می‌شود در گرماگرم نبرد، به‌دنبال مهمات و گیاه های سلامتی بسیار سریع‌تر تلاش کنید. جابجایی سلاح اکنون با یک ضربه بر روی D-pad به جای مکث برای ورود و خروج از صفحه موجودی انجام می شود، و چاقوی رزمی لئون نیز می تواند برای مقابله با حملات دشمن یا پایان دادن سریع به دشمنان سرگردان استفاده شود و  بعد از اینکه با توانایی جدید خود در خم شدن آشنا شوید میتوانید بدون صدا آنها را از پا درآورید !

مزایای اضافه‌شده چاقو با این واقعیت که با هر بار استفاده آسیب می‌بیند متعادل می‌شود، بنابراین می‌توانید به مقدار کم به آن اعتماد کنید – در غیر این صورت  می شکند و قبل از اینکه بتوانید چاقو بزنید به دیگران باید به فکر تعمیر آن باشید !

در همین حال، دشمنان به روش‌های نامنظم خطرناکی حرکت می‌کنند و تمایل دارند به سرعت بر تعداد آنها غلبه کنند، بنابراین شما هنوز هم باید تصمیمات فوری در مورد اولویت‌بندی اهداف بگیرید. آن‌ها همچنین چند ترفند جدید حیله‌گر را یاد گرفته‌اند که با آن شما را به راه می‌اندازند، مانند روشی که روستاییان قاتل تله‌های خرس را در وسط دعوا می‌گذارند تا شما را در حالی که مشغول خم کردن انگشت ماشه خود هستید، نگه دارند. Resident Evil 4 ممکن است مجموعه ابزار گسترده تری را برای کمک به بقای لئون به شما بدهد، اما شما همچنان باید هوش و رفلکس خود را تیز نگه دارید – زیرا از دست دادن سر خود در میان جمعیتی که با یک انگل قاتل کنترل کننده ذهن در حال خزیدن هستند، می تواند به سرعت منجر به از دست دادن لئون شود. اما خوشبختانه، یک سیستم ذخیره  جدید در بازی هست که قبل از از دست دادن همه چیز بازی را ذخیره میکند اما باید بدانید زمانی که شما در حالت هارد بازی میکنید این سیستم غیرفعال می شود و باید به همان ماشین های تحریر دستی بسنده کنید !

بازی resident evil 4 remake

مهم نیست که چه سختی را انتخاب می کنید، یک نقطه قوت اصلی Resident Evil 4 این است که انواع دشمن به طور مداوم در هم ریخته می شوند، به طوری که شما هرگز نمی توانید واقعاً در یک استراتژی یک اندازه و متناسب با همه قرار بگیرید. همانطور که شما به راحتی به سر آنها شلیک میکنید آنها شروع به پوشیدن کلاه ایمنی می کنند تا شما را مجبور کنند که پاهایشان را هدف قرار دهید. سپس، هنگامی که فکر میکنید آنهارا نابود کرده اید با شلاق‌های کشنده‌ای که از شانه‌هایشان بیرون می‌زند. Resident Evil 4 تعداد فزاینده‌ای از اسلحه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که استفاده از آن‌ها بسیار عالی است، از مسلسل‌ها گرفته تا موشک‌اندازها و مگنوم‌های قدرتمند، و تمام تلاشش را می‌کند تا مطمئن شود پس از هر درگیری دیوانه‌وار، مقدار کمی مهمات را در اتاق باقی می‌گذارید.

حملات اره برقی از سوی دکتر سالوادور وحشتناک ، برای لئون به همان اندازه مرگبار است که برای هر دشمن دیگری که در مجاورت آن قرار دارد، کشنده است، بنابراین با طعمه گذاشتن او به سمت شما و سپس هدایت او به میان انبوهی از یاران خود، کار سختی است. راه عالی برای لاغر کردن گله در همین حال، فانوس‌های نفتی آویزان را می‌توان به گلوله انداخت و روی گروهی خشمگین انداخت تا همه آنها را به آتش بکشد، اما همچنین می‌توان از آنها برای آتش زدن حیوانات بدبختی مانند گاوهایی استفاده کرد که از کنترل خارج می‌شوند و همه را در مسیر خود می‌سوزاند. وقتی مهمات دارید هم مضحک است که اجازه دهید یک همبرگر شعله ور کار کثیف شما را انجام دهد( منظور منتقد : گاوهایی هستند که آتش گرفته اند ! )

خرید بازی resident evil 4 برای ps5 

جادوی قلعه اسپانیایی رزیدنت اویل 4

شاید بسیاری از شما که زیر 20 سال هستید ندانید که Resident Evil 4 در مورد چیست:  چیزی که به عنوان یک ماموریت نجات نسبتاً ساده آغاز می شود، با فرستادن لئون به دهکده کوچک اسپانیایی در جستجوی اشلی، دختر گمشده رئیس جمهور ایالات متحده، به زودی به یک سری نبردهای دلخراش با هیولاهای دریایی غول پیکر و ترول های سر به فلک کشیده، دفاع ناامیدانه در برابر انبوهی دیوانه تبدیل می شود.  حملات ظالمانه به قلعه‌ای به شدت مستحکم، بخش‌هایی از لابراتوارهای سایه‌دار، تعقیب و گریزهای انفجاری مین، و برخوردهای بی‌شماری با برخی از افراد عجیب و غریب  آلوده به انگل لاس پلاگاس جهش‌یافته، که همگی به‌طور مداوم شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. RE Engine (که دو بازسازی آخر را نیز تامین کرد). یک سوم پایانی  اصلی RE4 به میزان قابل توجهی سخت‌تر شده است، و همه اینها به سمت یک باس فایت نهایی بهبود یافته و واقعاً حیرت‌انگیز است که تمام مهارت‌ها و ذخایر مهمات ما را در نبرد انتهایی تمام میکند !

طراحی صوتی اضطراب آور آن برای محیط های بازسازی شده و دشمنان آن از اهمیت یکسانی برخوردار است. نمی توان اغراق کرد که صداهای Resident Evil 4 در پرورش حس واقعی ترس چقدر موثر هستند. خواه این شعار شیدایی کشاورزان دهقانی انگل آلود آن هنگام ورود به یک منطقه جدید باشد یا خرخر گرگ ها در حالی که در پیچ و خم پرچین قلعه از میان برگ های اطراف شما شلاق می زنند، یا صدای غرش موتور اره برقی که در دوردست در حال نقشه کشیدن است. فقط با گوش دادن به آن به طور معمول، در انتظار هر برخورد با دشمن، به لبه صندلی خود خم می شویم و خود را آماده مبارزه میکنیم !

بازی resident evil 4 remake

در هر مرحله از سفر، پیشرفت های بزرگ و کوچک وجود دارد. نبرد با چاقو ، رویدادهای  اصلی در برابر سرگرد کراوزر به ترکیبی جذاب از دویدن و ضدحمله‌ها تبدیل شده است، در حالی که ناامیدی از همراهی اشلی در بخش‌های خاص با کنار زدن نوار سلامتی اش به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. نیازی به هدر دادن گیاهان سبز ارزشمند برای شفا دادن او نیست، و هوش او بهبود یافته است، بنابراین او کمتر مستعد این است که احمقانه به دست یک اوباش تشنه به خون بیفتد.

در جاهای دیگر، تغییرات ساختاری قابل توجهی رخ داده است که باعث می شود محیط انسجام بیشتری پیدا کند. به عنوان مثال، در بازی اصلی، منطقه دریاچه در درجه اول به عنوان پس زمینه برای مبارزه با رئیس عمل می کرد، اما اکنون می توانید به طور کامل دریاچه و اطراف آن را با قایق کاوش کنید، در ورودی های مختلف لنگر انداخته و کابین ها و غارها را برای یافتن پازل های اضافی، گنجینه های ارزشمند جستجو کنید.

در ادامه TRISTAN OGILVIE منتقد IGN میگوید : ماجراهای تک نفره با بودجه کلان. با تمام احترامی که برای بازی‌هایی مثل The Last of Us و God of War Ragnarok قائل هستم – که هر دو به روش خود عالی هستند – Resident Evil 4 زمانی برای دیالوگ‌های عمیق و معنادار ندارد. مدل موی  لئون ممکن است شخصیت‌های بدجنس را فریاد بزند، اما نگرش  او یک قهرمان اکشن دهه 80 است، و مهم نیست که چقدر مجبور بودم گزینش گسترده اسلحه‌ها و مهمات را با تتریس عوض کنم تا با جعبه موجودی‌اش مطابقت داشته باشد، به نظر می‌رسید که او همیشه تعداد زیادی سلاح دارد.

چیزهای عجیب و غریب در بازی !

زمانی که لازم است نفسی بکشید، تاجر مرموز باز می‌گردد تا لئون را با مجموعه‌ای از دستگاه‌های خطرناک مانند شکل عجیب Q Branch، همراه با دستور العمل‌های جدیدی که به شما امکان می‌دهد تا انواع مهمات دقیقی را که می‌خواهید بسازید، نگه دارد. او همچنین جوایز ماموریت‌های جانبی اختیاری را که در طول کمپین اضافه شده است، پرداخت می‌کند، مانند تیراندازی به مدالیون‌های آبی پنهان یا ردیابی یک تخم مرغ طلایی کمیاب. این جوایز در سنگ‌های قیمتی اسپینل پرداخت می‌شود که می‌توان آن‌ها را با اقلام منحصربه‌فرد و ارتقاء خارج از موجودی استاندارد اجناس او مبادله کرد، بنابراین اگرچه در ابتدا از دیدن حذف نقطه قرمز نمادین از تپانچه استارت لئون ناراحت بودم، اما فقط چند لحظه طول کشید. تلاش می کنم بتوانم یکی را بخرم و خودم آن را به طور رضایت بخشی مناسب کنم.

یکی از چیزهایی که در مورد تاجر نسخه بازسازی شده قدردانی می‌کنم این است که او در مورد ارزش مبادله سلاح‌های شما بسیار سخاوتمندتر است. در نسخه اصلی، سرمایه‌گذاری بیش از حد برای ارتقای تپانچه و تفنگ ساچمه‌ای در اوایل کار، واقعاً منطقی نبود، فقط زمانی که زمان خرید و فروش چند بوم استیک قوی‌تر فرا رسید، ارزش آن‌ها به شدت کاهش پیدا کرد. با این حال، در بازسازی تقریباً ارزش کامل هر سلاح به همراه هزینه ارتقاءهایی که به آن اضافه کرده‌اید، بازپرداخت می‌کنید، بنابراین می‌توانید اسلحه‌های مورد علاقه خود را مجدداً مشخص کنید و آنها را به شکل بهینه خود بدون استفاده از آن تقویت کنید.

بررسی بازی resident evil 4 remake

تاجر همچنین در اولین برخوردتان به شما امکان دسترسی به سلاح جدید پرتاب کننده پیچ را می‌دهد و پیچ‌های قابل استفاده مجدد آن در ساعات اولیه داستان زمانی که هنوز در حال یافتن پای خود در مدیریت ذخایر مهمات و منابع کاردستی هستید به کار می‌آیند. با این حال، علی‌رغم قیمت‌های سخاوتمندانه و اجناس افسانه‌ای او، پس از هر معامله کمی احساس کمبود می‌کردم. دیالوگ دوباره ضبط شده او با همان جذابیت احمقانه دیالوگ اصلی گریزلد ارائه نمی شود.

همچنین شرم آور است که حالت Mercenaries در هنگام راه اندازی گنجانده نشده است، اگرچه دانستن اینکه این حالت به عنوان بخشی از یک به روز رسانی رایگان در آینده ارائه خواهد شد، مایه اطمینان است و من بسیار مشتاق هستم که با چالش های حمله زمانی دیوانه وار آن مقابله کنم. مزایای مجموعه حرکت انعطاف پذیرتر لئون. در همین حال، یک حالت New Game+ و یک لیست طولانی از چالش‌های درون‌بازی برای باز کردن قفل سلاح‌ها، لباس‌ها و هنر مفهومی اضافی وجود دارد، اگرچه به نظر می‌رسد که حالت‌های جایزه Assignment Ada و Separate Ways که در نسخه‌های قدیمی‌تر وجود داشتند، وجود دارد.

نتیجه گیری کلی

چه از طرفداران نسخه اصلی باشید و چه تازه واردی که مشتاق برخی ترسناک‌های اکشن سنگین با بالاترین کیفیت هستید، Resident Evil 4 مانند یک اسپانیایی انگل‌زده است: کاملاً بی‌معنا. مبارزات آن بدون اصطکاک است، اما به لطف بازیگران وحشی موجوداتش، کمتر استرس زا نیست، داستان آن به سرعت در میان مجموعه ای از صحنه های اکشن که ساختار متنوعی دارند، اما به طور یکنواخت از نظر شدت تزلزل ناپذیرند، می گذرد، و دنیای آن سرشار از جزئیات  است. پیشرفت‌های آن نسبت به نسخه اصلی بسیار زیاد است که نمی‌توان فهرست کرد، از تغییرات ساده در کیفیت گرفته تا مکانیک‌های باس فایت کاملاً اصلاح‌شده، و به استثنای شخصیت ناامیدکننده‌ی تاجر، همه چیز برای این بازسازی عالی انتخاب شده است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من