YT GAME

جهت دریافت سفارش به پشتیبانی تلگرام پیام بدید

معرفی ترسناک ترین بازی های تاریخ

معرفی ترسناک ترین بازی های تاریخ

فهرست مطالب

بدون هیچ شکی ترس یکی از برترین ژانر های گیم و سینما و حتی کتاب می تواند باشد ! از آجایی که در دنیای بازی های ویدیویی میتوانیم ترس و وحشت را بهتر حس و درک کنیم باعث شده بستر مناسبی برا رشد این نوع ژاتر باشد و باعث رشد و پیشرفت بازیهای ویدیویی شود . در این لیست به معرفی ترسناک ترین بازی های تاریخ  و معرفی کامل 50 بازی برتر ترسناک تاریخ گیم گرداختیم که باعث می شود این م قاله بسیار جذاب باشد .

چه در حال حل آخرین پرونده قتل زنجیره ای باشید و چه در یک پناهگاه جن زده سرگردان باشید، رفتار های شخصیت اصلی شبیه به شما خواهد بود. گاهی اوقات این بدان معناست که مانند جهنم از هیولای ترسناک فرار کنید، یا مخفیانه از پشت یک اراذل فرار کنید و گردن او را بکوبید. وحشت اینجاست تا شما را وادار کند که در شرایط سخت اعمال خود را زیر سوال ببرید و از خود بپرسید که آیا واقعاً در این بازی به دنبال هیجان هستید یا خیر.

لیست زیر شامل 50 مورد از بهترین بازی های ترسناک تاریخ است که به دهه 90 بازمی گردد. اگرچه ترس از زمان بازی‌هایی مانند Alone In The Dark راه طولانی را طی کرده است، اما مهم است که ببینیم این سبک از کجا آمده است، چگونه از آن زمان رشد کرده است و ترس‌ها چقدر متنوع شده‌اند.

فروش اکانت های قانونی ps5 و اکانت قانونی ps4 با گارانتی مادام العمر توسط سایت وای تی گیم انجام می شود و شما میتوانید بازی های روز دنیا را از سایت ما خریداری کنید !

بازی Silent Hill 2

  • تاریخ انتشار: 24 سپتامبر 2001
  • سیستم ها: PS3، Xbox، Xbox 360، PC
  • توسعه دهنده: Konami
  • ناشر: کونامی

بازی اول سایلنت هیل در کل بازی خوبی بود ولی دومین نسخه بسیارترسناک تر بود. اگر هنوز این بازی را در تاریخ بازی های ویدیویی بازی نکرده اید، اکنون این کار را انجام دهید (در سال 2012 یک ریمستر برای PS3 و Xbox 360 وجود داشت و ارزش آن را دارد).

بازی با نامه ای مرموز از همسر مرده شخصیت اصلی بازی ما شروع می شود. او باید چه کار کند جز اینکه تلاش کند همسرش را پیدا کند؟ اگر حتی احتمال زنده بودن او وجود داشته باشد، او حاضر است برای او از جهنم بگذرد  و این کار را می کند. در قسمت اول بازی، شما تنها کاری که میکنید یافتن کلیدها است، سایلنت هیل شهری است که در ذهن شما رخنه می‌کند و بی شباهت به مه دائمی که شما را احاطه کرده است.

همه چیز در مورد این بازی در ژانر ترسناک تبدیل به افسانه شده است، بنابراین بسیاری از بازی‌ها پس از آن به آن ادای احترام کردند  حتی Resident Evil 7، با نامه‌ای از شخصی که ظاهراً قادر به انجام این کار نیست آغاز می شود درست به مانند سایلنت هیل 2 .

با توجه به شایعات در مورد ریمیک Silent Hill PS5، شاید بخواهید همین الان به سراغ این جواهر ترسناک کلاسیک بروید.

بازی Silent Hill 2

 

مجموعه بازی Resident Evil Series (1-4)

  • تاریخ انتشار: 22 مارچ 1996
  • سیستم‌ها: PC، Nintendo DS، NES، GameCube، PSP، Wii، PlayStation، PS3
  • توسعه دهنده: Capcom
  • ناشر: Capcom

اویلن سری بازی Resident Evil ژانر وحشت FPS را تعریف میکند . بازی‌های Resident Evil یک تفنگ به شما می‌دهند و دشمنان را در بدترین (یا بهترین) مکان‌ها پنهان میکند و لحظه ای که فکر می کنید در امان هستید، یک هیولا بیرون می زند و شما وحشت میکنید در تقابل با آن . اما در Resident Evil همه چیز در مورد جامپ اسکر ها نیست بلکه جو بسیار ترسناکی را هم برای شما ایجاد میکند .

در سری Resident Evil معمولاً فضا را با راهروهای طولانی، صداهای مرموز و دشمنانی ایجاد میکند  که شما را وادار می کنند در جهت مخالف بدوید و با یک هیولای ویروسی به عنوان آنتاگونیست اصلی یا حداقل چیزی که در پشت آن قرار دارد مبارزه کنید و آن را شکست دهید .

بیشتر بازی‌های Resident Evil درباره عوامل مخفی هستند که برای محافظت از آزمایش‌ها بر روی ویروس‌های وحشتناک کار می‌کنند. همه چیز مثل همیشه اشتباه پیش می رود، و شما معمولاً بسته به بازی در حال جنگیدن  هستید. هیولاها مانند Verdugo شوم که از رامون سالازار وحشتناک محافظت می کند، لرز بر ستون فقرات شما می اندازند.

Resident Evil همچنین در لیست ما از بهترین بازی‌های زامبی تاریخ  نیز یاد می شود .

مجموعه بازی Resident Evil Series (1-4)

بازی System Shock 2

  • تاریخ انتشار: August 11, 1999
  • سیستم‌ها: PC
  • توسعه دهنده: Irrational Games
  • ناشر: Nightdive Studios

از ذهن درخشان کن لوین، System Shock 2، یکی دیگر از نقاط عطف تاریخی برای بازی‌های ویدیویی است. این بازی به دلیل داستان قوی، طراحی محیطی و پیچش معروف در پایان بازی جز برترین های تاریخ در ژانر وحشت شد. بازی داستان یک سرباز ناشناس را دنبال می کند که پس از یک عفونت ژنتیکی از خواب بیدار می شود. یکی از بازماندگان، دکتر جانیس پولیتو، با شما تماس می گیرد، و او به شما ماموریت می دهد: عفونت را مهار کنید، همه بازماندگان را جمع آوری کنید و از آن جهنم خارج شوید.

اگرچه با استانداردهای امروزی این بازی ساده است، اما محیط System Shock 2 فضایی را ایجاد کرد که در آن زمان با هیچ ترس فضایی دیگری بی نظیر بود. خزیدن در هر راهرو، گوش دادن به اتفاقاتی که قبل از بیدار شدن از خواب رخ داده است، همه اینها باعث شد که بازی را سرحال نگه دارد. پیچ و تاب در پایان بازی ادای احترامی به The Space Odyssey اثر Arthur C. Clarke است، اما به هر حال بازیکنان را غافلگیر کرد .

بازی System Shock 2

بازی Alien Isolation

  • تاریخ انتشار: October 7, 2014
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  • توسعه دهنده: Creative Assembly
  • ناشر: SEGA

بدون ذکر نام Alien Isolation، این لیست 50 تایی واقعا ترسناک نخواهد بود. این بازی شبیه به بازی های دیگر نیست و شما  و یک زنومورف در جنب جوش همیشه فرار هستید . در این بازی واقعاً احساس می کردید که اگر به اندازه کافی سریع ندوید، بیگانه سیاه بزرگ مطمئناً شما را خواهد کشت. ممکن است شما یک تفنگ داشته باشید، اما بازی به طور خاص طراحی شده است تا مطمئن شود که شما به سختی از آن استفاده می کنید.

Alien Isolation این کار را با محدود کردن مهمات شما، ساخت مواد و ایجاد آسیب‌های زیادی توسط دشمنان انجام می‌دهد. این امر باعث می‌شود که حتی کسانی که در Dishonored متخصص هستند، ابتدا بمیرند تا متوجه شوند که چگونه کوکتل مولوتف را پرتاب کنید تا بیگانه را آتش بزنید و امیدوار باشید که بمیرد، یا مانند یک دیواننه بدوید و امیدوار باشید که اتاق بعدی تمام شود و جایی پنهان شوید.

بازی Alien Isolation

بازی Alan Wake

  • تاریخ انتشار: May 14, 2010
  • سیستم‌ها: Xbox 360, PC
  • توسعه دهنده: Remedy Entertainment
  • ناشر: Remedy Entertainment

اگرچه امروزه برای اجرای این بازی به دیسک فیزیکی نیاز دارید، اما بدون آلن ویک لیست بازی های ترسناک دچار کمبود خواهد بود . این بازی ترسناک نگاهی به سایلنت هیل انداخته و سعی در بهبود روایت دارد. بازی همانطور که در سایلنت هیل نیز مشخص است، یک اثر تخیلی است که کاملاً توسط ذهن آلن ویک ساخته شده است. ویک نویسنده ای است که در میان خلقت خود گرفتار شده است. هر دشمنی جلوه‌ای از تخیلات و بخش‌هایی از زندگی‌اش است. اگرچه در سایلنت هیل، کمتر به طراحی خود شخصیت اصلی پرداخته شد اما در این بازی روایت اصلی مربوط به شخصیت اصلی است .

مانند Fatal Frame یا Project Zero، آلن ویک از سلاح برای حمله به دشمنان یا “ارواح” استفاده نمی کند. ویک از یک چراغ قوه برای سوزاندن دشمنان استفاده می کند، نشان می دهد که واقعا چه کسانی هستند (پشیمانی، نارضایتی های حل نشده، و غیره)، و سپس آنها را نابود می کند. اگرچه برخی ممکن است استدلال کنند که عملکرد چراغ قوه تقریباً مانند یک تفنگ است.

خرید اکانت قانونی alan wake remaster برای ps4 و ps5 

بازی Alan Wake

بازی Layers of Fear

  • تاریخ انتشار: February 15, 2016
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PC
  • توسعه دهنده: Bloober Team
  • ناشر: Aspyr

تین بازی مخصوصاً برای افراد مبتلا به کلاستروفوبیا به مانند یک جهنم است . این بازی ترسناک ممکن است در هسته خود فقط یک گشت و گذار در خانه خالی از سکنه باشد، اما چند عنصر منحصر به فرد وجود دارد که به برجسته شدن آن کمک می کند.

اولا، شما نقش قهرمان شیرین و بی گناهی را که علیه ارواح روانی کار می کند، بازی نمی کنید. نه – این بار شما روانی هستید و مشتاقید کار خود را تمام کنید. با این حال، قبل از اینکه بتوانید کاری کنید بازیکنان باید ذهن یک روان پریش را در درون خود کشف کنند.

دوما، این خانه خالی از سکنه فقط نقاشی های ترسناک ندارد، اتاق ها بسته به وضعیت ذهنی شخصیت اصلی تغییر می کنند و تغییر می کنند. اگر او احساس عصبانیت خاصی داشته باشد، پوسیدگی و موش‌ها به اتاق حمله می‌کنند تا زمانی که یک پرتگاه غیرمنطقی در مرکز وجود داشته باشد. هنگامی که او احساس وحشت می کند، اتاق ها مخدوش و مخلوط می شوندو بی شباهت به یک نقاشی خراب میشود.

این بازی را که در سال 2016 منتشر شده است به هیچ وجه از دست ندید !

بازی Layers of Fear

بازی The Evil Within 2

  • تاریخ انتشار: October 13, 2017
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Tango Gameworks
  • ناشر: Bethesda Softworks

به عنوان یک دنباله باید، این بازی مجموعه را به سطح کاملا جدیدی می برد. سباستین کاستلانوس یک بار دیگر به امید نجات دخترش لیلی و کمک به موبیوس وارد STEM می شود. دشمنان در اینجا شخصیت های کاملاً توسعه یافته هستند، افرادی که وارد STEM شده اند و توسط آن قدرت بالقوه فاسد شده اند.

این بازی  یک FPS با کمی چاشنی بقا است و به RE7 نزدیکتر از Outlast یا Alien Isolation است. با این حال، این بازی واقعاً دشمنان و روایتی دارد که Evil Within را باید بازی کنید .

چیزی که در جایی از بازی جالب است : عکاس مدت‌ها قبل از اینکه برای یک دعوای واقعی ملاقات کنید، یک تله مفصل برای شما می‌سازد. او مرا کمی به یاد Pagan Min از Far Cry 4 می اندازد، با نگرش متین و تمایلش به دستکاری و نه خشونت واقعی. نه این که هر یک از شخصیت ها به عنوان انگیزه از درد اول فرار کنند.

اگر فکر می‌کردید که بازی اول برای شما کمی سخت است، بازی دوم بسیاری از این مشکلات را برطرف کرده است. البته داستان دقیقاً یکسان نیست و کشف این راز چندان رضایت‌بخش نیست، زمانی که از قبل می‌دانید چه اتفاقی در حال وقوع است. همانطور که گفته شد، The Evil Within 2 دارای شخصیت‌ها و دشمنان خوش‌نویسی است که قطعا ارزش بازی کردن را دارد .

بازی The Evil Within 2

 

بازی Dead Space

  • تاریخ انتشار: October 13, 2008
  • سیستم‌ها: PS3, Xbox 360, Wii, PC, Android, iOS
  • توسعه دهنده:  EA Redwood Shores
  • ناشر:  EA

اگر فکر می‌کردید چیزی که BioShock واقعاً به آن نیاز دارد بیگانگان است، Dead Space برای شما ساخنه شده است !  این بازی یک داستان پیچیده از نژاد بیگانه بورگ مانند است که تصمیم دارد جهان را از طریق یکپارچه‌هایی به نام نشانگرها تسخیر کند. این نشانگرها حامل یک ویروس بیگانه هستند که هر گونه ای را که لمس کند از طریق اجسادشان به نکرومورف تبدیل می کند. نکرومورف‌ها، که زنده شده‌اند، با حمله به زنده‌ها، ویروس را پخش می‌کنند تا زمانی که تنها چیزی باقی می‌مانند خودشان باشند . آنها با هم، زیست توده ای به اندازه کافی بزرگ تشکیل می دهند که از خود یک بیگانه کاملاً جدید برای ارسال نشانگرهای بیشتری بسازند.

به عنوان شخصیت اصلی، گزینه های شما نسبتاً تیره و تار هستند. شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید که کدام تصمیم درست است زیرا افرادی که به شما می گویند چه کاری انجام دهید انگیزه های مشکوکی در کل بازی دارند. علاوه بر این، آیزاک دائماً توسط دوست دختر ظاهراً مرده‌اش شکنجه می‌شود و ما هرگز مطمئن نیستیم که او تا پایان بازی آلوده نشده باشد یا نکرومورف باشد.

اگر به جامپ اسکیر ها ، زامبی‌های بیگانه و ضربات محدود علاقه دارید، Dead Space برای شما مناسب است. این بازی یک ترسناک علمی تخیلی در بهترین حالت خود است و یکی از وحشیانه ترین بازی های ترسناک فضایی است.

بازی Dead Space

بازی Amnesia: The Dark Descent

  • تاریخ انتشار: September 8, 2010
  • سیستم‌ها: PS4, PC
  • توسعه دهنده: Frictional Games
  • ناشر: Frictional Games

اگرچه همه بازی‌های دیگر در این فهرست می‌توانند ترسناک باشند و شما را میخکوب کنند ، اما Amnesia در صدر انتخاب‌های ما برای ترسناک‌ترین بازی‌ها قرار دارد و فقط Fatal Frame به عنوان رقیب اصلی آن است. در این بازی نه تنها شما کاملا بی سلاح هستید، بلکه بی دفاع نیز هستید. هیولاها شما را در یک ضربه میکشند و هیچ کاری نمی توانید در مقابل آنها انجام دهید جز اینکه برای جان خود فرار کنید.

نکته جالب، همانطور که همیشه در یک بازی ترسناک وجود دارد، این است که اگر در تاریکی باشید نمی توانند شما را ببینند. مشکل این است که اگر بیش از چند دقیقه در تاریکی مطلق بگذرانید، عقل شما از بین می رود. عقل شما فقط یک متر در گوشه سمت راست بالا نیست، دید شما می لرزد و نفس شما تند می شود تا زمانی که وحشت خود را تنها می توانید بشنوید.

این مکانیک به تنهایی برای پیشبرد کل بازی کافی است، اما Amnesia چیزهای بیشتری  دارد.

اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که بازی های ترسناک را دوست دارد، اما هنوز Amnesia را بازی نکرده است، تماشای بازی او بسیار ناب و خنده دار خواهد بود. فراموشی، بدون شک، ارزش پرداخت پول را دارد. شاید چراغ‌ها را روشن نگه دارید و اجازه دهید قلبتان در یک ریتم ثابت‌تر قرار بگیرد.

بازی Amnesia: The Dark Descent

بازی .F.E.A.R

  • تاریخ انتشار: October 18, 2005
  • سیستم‌ها: PC
  • توسعه دهنده: Monolith Productions
  • ناشر: Warner Bros.

این یک بازی لزوماً برای ترسیدن شما به مانند بازیهای آمنزیا یا سایلنت هیل نیست، اما شما را در خطر نگه می دارد. وحشت اتفاق خواهد افتاد و از دختر کوچک انتهای راهرو بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، خود داستان مانند هر بازی دیگر Resident Evil دارای پیچ و خم های فراوان است.

F.E.A.R. بیشتر به خاطر سبک رزمی خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. با الهام از فیلم های جان وو مانند Hard Boiled، F.E.A.R. واقعاً می داند چگونه به هر بازیکنی احساس کند که یک گرگ تنها است. در مبارزات، شما توانایی کاهش زمان خرابی را دارید. به این ترتیب، هر شات مهم است و می توانید وقت خود را صرف کنید تا واقعاً همه را در اتاق جذب کنید.

F.E.A.R. احتمالاً بهترین بازی ترسناک روان‌شناختی است و اگر آن را بازی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را ببینید.

بازی .F.E.A.R

بازی Fatal Frame

  • تاریخ انتشار: December 13, 2001
  • سیستم‌ها: PS3, Xbox, PS3
  • توسعه دهنده: Tecmo
  • ناشر: Tecmo

Fatal Frame یک بازی ترسناک ژاپنی خاص است. اگر تا به حال موفق به بازی نسخه ژاپنی بازی شدید ، می توانید تفاوت های عظیم بین آنچه آمریکایی ها فکر می کنند وحشت است و آنچه واقعاً وحشت است را درک کنید. Fatal Frame یک مکانیک اصلی دارد که از آن زمان در دیگر بازی های ترسناک بی نظیر بوده است، Camera Obscura شما.

این دوربین فانتزی به شما امکان حمله به ارواح را می دهد، اما یک ضربه زدن هرگز برای انجام این ترفند کافی نیست. شما باید روح را تا حد امکان نزدیک به مرکز کادر نگه دارید، یک عکس بگیرید، و سپس این کار را دوباره انجام دهید تا زمانی که آزاد شوند یا به طور کامل از بین بروند.

علاوه بر این، داستان بازی ساده است. هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر متوجه می شوید که این خانه ای که در آن سرگردان شده اید چقدر عمیق و واقعاً وحشتناک است. تقریباً هر روحی که با آن روبرو می شوید شخص دیگری است که فکر می کرد آنها نیز می توانند آنجا را بسازند. فقط هر بار یک بریده روزنامه یا چیزی که حکایت از مرگ آنها دارد پیدا می کنید. هر داستان مطمئناً باعث می شود که کمتر و کمتر احساس کنید که شخصیت اصلی شما واقعاً متفاوت است، حتی با Camera Obscura.

بازی Fatal Frame

بازی Until Dawn

  • تاریخ انتشار: August 25, 2015
  • سیستم‌ها: PS4
  • توسعه دهنده: Supermassive Games
  • ناشر: Sony

این بازی اساسا فیلم Cabin in the Woods، فقط در قالب یک بازی است . یک گروه هشت نفره از دوستان برای تعطیلات به کلبه ای در جنگل می روند. آنها مدت زیادی قبل از وقوع اولین مرگ آنجا نبوده اند و همه شخصیت ها باید تا سپیده دم برای زنده ماندن تلاش کنند. بازی بین هر یک از نوجوانان سوئیچ می کند، آنها را می شناسد و به آنها کمک می کند تا در داخل کابین و بیرون زنده بمانند.

تصمیمات زیادی نیز در این راه وجود دارد، برخی باید ساکت بمانند و پنهان شوند، برخی دیگر باید حمله کنند و به بهترین ها امیدوار باشند. گاهی اوقات شما برنده می شوید اما گاهی اوقات شما کشته می شوید. همه تصمیمات شما در مواردی که به عنوان صدها پایان احتمالی و راه های رسیدن به آن گزارش شده است، جمع می شوند. این امکان وجود دارد که بازیکن بتواند همه نوجوانان را زنده نگه دارد، اما این کار آسانی نیست.

اگرچه Until Dawn در سال 2015 منتشر شد، گرافیک این بازی هنوز پابرجاست و بسیار عالی است . این احتمالاً به دلیل ماهیت سینمایی گیم پلی بازی است. بازی Until Dawn یک بازی مبتنی بر مبارزه یا گیم‌پلی فنی نیست، بلکه بر روی رویدادهای سریع، کاوش و جمع‌آوری اطلاعات برای تصمیم‌گیری در آینده است که می‌تواند برای شخصیت‌ها به معنای مرگ یا زندگی باشد.

بازی Until Dawn

بازی Bloodborne

  • تاریخ انتشار: March 24, 2015
  • سیستم‌ها: PS4
  • توسعه دهنده: FromSoftware
  • ناشر: Sony

در این بازی طراحی های هیولا باید دهان شما را با چیزی بین وحشت و هیبت باز کند. برخی از هیولاها کاملاً ناخوشایند هستند، برخی دیگر به طرز عجیبی زیبا هستند، و برخی دیگر هنوز داستان غم انگیزی را با نحوه حرکت خود و سلاح هایی که استفاده می کنند بیان می کنند.

Bloodborne لایه‌های زیادی دارد، همه چیز برای خواندن و تفسیر به عنوان اسطوره‌شناسی متعلق به جهان یا افزودن به داستانی است که بازیکن به سختی می‌داند در آن هست.

Bloodborne، درست مانند نسخه قبلی خود Dark Souls، علاقه ای به ارائه جزئیات ندارد. به بازیکن ماموریتی مبهم با اخلاقیات مبهم‌تر داده می‌شود، اما به او گفته می‌شود نگران نباشید این کار درستی است. در پایان بازی، اگر بازیکن به انتخاب نکند به طور کامل در مورد معنای پایان و اینکه چرا یک انتخاب بر دیگری ترجیح داده می‌شود گم میشود.

خرید اکانت قانونی بازی bloodborne برای ps5 و ps4 

بازی Bloodborne

بازی Outlast

  • تاریخ انتشار: September 4, 2013
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PC
  • توسعه دهنده: Red Barrels
  • ناشر: Red Barrels

بازی اوت  لست توانسته مفهوم دوربین Fatal Frame را در نظر گرفته و چرخشی متفاوت روی آن قرار داده و به بازیکنان امکان می دهد با قابلیت دید در شب در مناطق تاریک حرکت کنند. از آنجایی که Outlast هیچ نوع سلاحی را به بازیکن قرض نمی دهد، دیدن در تاریکی معادل زنده ماندن است. هیولاها هم زمانی انسان بودند و کشتن آنها را در جایی بین بیرون انداختن آنها از بدبختی و کشتن یک فرد بیگناه ساختند – افراد بی گناه زیادی که توسط شرایط دستکاری شدند و از آنها سوء استفاده کردند.

در پایان، ممکن است احساس کنید که فرار کرده اید، اما بازی آنقدر هوشمندانه شک را وارد می کند که هرگز مطمئن نخواهید شد. جالب اینجاست که مکانیک دوربین با یک فیلم تقریباً کامل از کل بازی شما به شما پاداش می دهد. چنین نکته ای نشان می دهد که چقدر از دوربین استفاده می کنید و بازی چقدر ماهرانه طراحی شده است تا شما را وادار کند از آن در بسیاری از لحظات کلیدی استفاده کنید.

آیا Outlast ترسناک ترین بازی تاریخ است؟

بازی Outlast

بازی Outlast 2

  • تاریخ انتشار: April 25, 2017
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, Nintendo Switch, PC
  • توسعه دهنده: Red Barrels
  • ناشر: Red Barrels

متأسفانه، بازی دوم به خوبی بازی اول نیست، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی های ترسناک تمام دوران ها است. هنوز از مکانیک دوربین استفاده می کند و این بار هیچ سلاحی برای استفاده وجود ندارد. تنها گزینه شما فرار و مخفی شدن است وگرنه دشمنان فورا شما را خواهند کشت.

این مشکل زمانی می شود که ظاهراً بازی جهان باز بسیار خطی به نظر می رسد. از شما می خواهد که در یک جهت خاص بدوید و در یک مکان خاص پنهان شوید. اگر در اولین یا پنجمین تلاش موفق به پیدا کردن آن نشوید، دشمنان شما را بدون توجه به اینکه چقدر خوب فکر می‌کنید مخفی شده‌اید، خواهند دید.

علاوه بر این، شخصیت های دشمن کمتر توسعه یافته و به خوبی طراحی نشده اند. با این حال، اگر از داستانی در مورد افراط گرایی مذهبی لذت می برید، Outlast 2 برای شما مناسب است. به خصوص اگر این موضوعی نیست که اغلب با آن روبرو می شوید، Outlast 2 داستانی جذاب از این که چگونه برخی ادیان به راحتی می توانند منجر به رفتارهای نامطلوب و متناقض در پیروان شوند را بیان می کند و مملو از ترس های فراوان است.

بازی Outlast 2

بازی Manhunt

  • تاریخ انتشار: November 18, 2003
  • سیستم‌ها: PS2, Xbox, PC
  • توسعه دهنده: Rockstar North
  • ناشر: Rockstar Games

اگر تصور میکنید Grand Theft Auto یک بازی خشن است، در مقایسه با Manhunt، پیاده روی در پارک است. این یک بازی اولیه از Rockstar است و قابل توجه است که هنوز در آزمون زمان دوام می آورد. گرافیک، البته، با استانداردهای امروزی وحشتناک است، اما گیم پلی بازی همچنان عالی است.

شما نقش یک جنایتکار محکوم به اعدام را بازی می کنید که از خواب بیدار می شود نه مرده بلکه در نسخه بیمار یکی از خطرناک ترین بازی اثر ریچارد کانل گیر کرده است. مطمئنا، دومی در مورد شکار یک انسان در یک زمان است، اما Manhunt در مورد کشتن بسیاری از انسان ها به خشن ترین و دیدنی ترین راه های ممکن است. بسته به اینکه در آن سطح چه چیزی از شما خواسته می شود، امتیاز بیشتری برای وحشیانه یا یواشکی بودن حمله دریافت می کنید.

Manhunt ممکن است جامپ اسکر یا ارواح نداشته باشد، اما خشونت و ترس های روانی ظریفی دارد که بازی های ترسناک به ندرت نشانشان می دهد. موقعیت و اعمال شما واقعاً باعث می شود به این فکر کنید که زندگی شما و دیگران واقعاً چه ارزشی دارد.

بازی Manhunt

بازی Condemned: Criminal Origins

  • تاریخ انتشار: November 15, 2005
  • سیستم‌ها: Xbox 360, PC
  • توسعه دهنده: Monolith Productions
  • ناشر:  SEGA

در این بازی، شما نقش یک مامور اف بی آی را بازی می کنید که برای قتل دو افسر توسط قاتل سریالی ایکس میرود. این همکار با نام خلاق به دنبال قاتلان سریالی دیگری می رود که شخصیت اصلی در حال بررسی آنها بوده است و انگیزه فرضی خود را بیشتر تقویت می کند. گناه این بازی به دلیل مسیرهای خطی آن مورد انتقاد قرار گرفته است که به بازیکن اجازه نمی دهد خودش تحقیقات را جمع آوری کند. با این حال، مسیر خطی و رمز و راز شفاف تحت الشعاع مبارزات نزدیک Condemned قرار گرفته است.

بازیکنان با هر کشتن واقعاً دیدگاه اول شخص را احساس می کنند. مبارزات تقریباً به طور کامل بر روی غوغا متمرکز شده است، از نزدیک و شخصی با هر دشمنی که با آن روبرو می شوید. سلاح های شما از تیغه برش کاغذ گرفته تا آچار معمولی را شامل می شود. هر کدام به همان اندازه وحشیانه است که برای همه دشمنان شما ضربات دردناک و حرکات پایانی خشن ارائه می دهد.

بازی Condemned: Criminal Origins

بازی Doom 3

  • تاریخ انتشار: August 3, 2004
  • سیستم‌ها: Xbox, PC
  • توسعه دهنده: id Software
  • ناشر: Activision

Run n’ gun نام تمام بازی‌های Doom است، اما Doom 3  با دشمنانی که از راهروهای سیاه چوبی بیرون می‌آیند یا از سوراخ‌های تهویه بیرون می‌آیند نشان میدهد . یعنی چیزی از صداهایی که در هنگام مواجهه با دشمنان خاص خواهید شنید.

برخی  می خواهند که آنها را دنبال کنند و ردپای خونینی که از خود به جا می گذارند را پیدا کنند اما دیگران فریاد می زنند، صدا چراغ قرمز را در سراسر راهرو می فرستد، سپس به همان سرعت بیرون می روند. دشمنان فراوان هستند، البته، بازیکن را مجبور می کنند قبل از شلیک به آنها یا خاموش شدن نور حدس بزند که کجا هستند.

مهم نیست که چقدر در بازی‌های Doom اطمینان دارید، Doom 3 شما را با احتیاط نگه می‌دارد به تمام اتاق‌های جدید، به خصوص اتاق‌های تاریک نزدیک شوید. از گوشه‌هایی که می‌توانستید قسم بخورید که قبلاً آنها را بررسی کرده‌اید، تعداد زیادی از جامپ اسکر ها و دشمنان بیرون می‌آیند.

بازی Doom 3

بازی Soma

  • تاریخ انتشار: September 22, 2015
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Frictional Games
  • ناشر: Frictional Games

دقیقاً مانند آینه سیاه نتفلیکس و بسیاری از رسانه های علمی تخیلی قبل از آن، سوما دقیقاً می پرسد که هوشیاری چیست و واقعاً چه چیزی ما را به انسان تبدیل می کند. اگرچه بازی دارای چند مشکل گیم پلی است، مانند دشمنانی که باید از آنها فرار کنید، اما برای کم کردن داستان جذاب این بازی این موارد کافی نیست.

شما به عنوان یک شخص تصادفی از خواب بیدار می شوید که نمی دانید چگونه به تأسیساتی به  زیر اقیانوس رسیده اید. علیرغم چنین شروع کلی، آشکار شدن این معمای این است که بازی چگونه داستان خود را روایت می کند. بهترین چیز در مورد این بازی، ربات ها هستند. هر یک از آنها آگاهی کامل یک انسان را دارند و معتقدند که انسان هستند.

با این حال، آنها ربات‌های زباله‌دان زشتی هستند که به سختی در تأسیسات فرسوده‌ای که در آن زندگی می‌کنند کارمی‌کنند. این ربات های شیک آینده نیستند که ما به دیدن آنها در رسانه های علمی تخیلی دیگر عادت کرده ایم. به این ترتیب سوما بیان می کند که انسان سازی یک پورشه آسان تر از فورد فیستا است. سپس دقیقاً می پرسد که شخصیت انسان چه ربطی به ظاهرش دارد.

بازی Soma

بازی Stories Untold

  • تاریخ انتشار: February 27, 2017
  • سیستم‌ها: PC
  • توسعه دهنده: No Code
  • ناشر: Devolver Digital

وقتی وحشت به معنای واقعی کلمه در خانه شما را می زند، چه می کنید؟ Stories Untold فقط از طریق مجموعه‌ای از داستان‌هایی که با دستورات متنی روی مانیتور و صدا، مانند روزهای خوب گذشته، گفته می‌شود. صرفه جویی در یک داستان، که در دیدگاه اول شخص معمول است. هر داستان به هم متصل است و در نهایت به یک ضربه بسیار مشکوک به در شما زده می شود.

توصیف داستان‌های ناگفته بدون وارد شدن به اسپویلر دشوار است، اما بخش‌ها به خوبی بیان شده‌اند و زیبایی‌شناسی نوستالژیک دهه 80 در همه آن وجود دارد. ترسناک نه آنقدر که یک داستان سرایی فراگیر است. تصاویر و اقدامات مورد نیاز از کمک بازیکن به ایجاد فضایی کمک می کند که شما را در مورد آنچه که در جریان است، اخلاقیات و دقیقاً چه کسی در خانه شما را می زند زیر سوال ببرد.

بازی Stories Untold

بازی The Evil Within

  • تاریخ انتشار: October 14, 2014
  • سیستم‌ها: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Tango Gameworks
  • ناشر: Bethesda Softworks

قبل از اینکه سباستین کاستلانوس بداند STEM چیست، در حال تحقیق در مورد یک قتل جمعی در بیمارستان روانی بیکن بود. متأسفانه شریک او جوزف اودا و کارآگاه جوان جولی کیدمن وارد دنیای STEM می شوند. در آنجا، آنها با هر نوع هیولای وحشتناکی از ذهن روویک روبرو می شوند.

طراحی این هیولاها بسیار مورد ستایش قرار گرفته است، زیرا هر یک منحصر به فرد است و اغلب یک پیچ و تاب  ترسناک دارند. به عنوان مثال، کیف های بدن از سقف آویزان است، فقط این بار یکی از آنها هنوز فریاد می زند. یا جسد مرده ای که به یک بانشی چند پا تبدیل می شود که مصمم است شما را در خون غرق کند. فقط Evil Within می‌توانست ترسناک ژاپنی را با جنگ‌های غربی به خوبی پیوند دهد.

The Evil Within اتمسفر را از طریق سبک تقریباً پلیسی نوآر از رمز و راز می سازد. مبارزه بیشتر FPS است و اگرچه گاهی اوقات ایده های هوشمندانه بازی را کم می کند،  Evil Within هنوز هم امروز زیبا است. با این اوصاف، برخی از طرفداران هنوز آن را برای ارزش بازی کردن کمی سخت می دانند، به خصوص زمانی که توسط هیولاها در گوشه ای قرار می گیرید و بار ذخیره شما را در همان نقطه قرار می دهد و هیچ راهی برای دفاع از خود ندارید.

بازی The Evil Within

بازی Observer

  • تاریخ انتشار: August 15, 2017
  • سیستم‌ها: PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Bloober Team
  • ناشر: Aspyr

یک بازی مستقل از سازندگان Layers of Fear، فقط به جای پرسه زدن در یک خانه خالی از سکنه، Observer مسیر سایبرپانک را در پیش می گیرد. شما نقش دانیل لازارسکی را بازی می کنید،  کارآگاهی که می تواند به خاطرات و ترس های مردم نفوذ کند.

شما باید آخرین لحظات مرگ آنها را مشاهده کنید یا انگیزه های آنها را کشف کنید. هیچ چیز از شما مخفی نیست و نه می توانید رازی را از مافوق خود پنهان کنید. این بازی تاریک سایبرپانک دنیای پسا آخرالزمانی را که توسط جنگ و اعتیاد ویران شده است را بررسی می کند. دو رذیله انسانیت در کنار رابطه جنسی . توانایی شما در تشخیص تفاوت بین واقعیت و خاطرات مظنونان شما مبهم می شود.

به زودی، تحقیقات شما به عقب برمی گردد زیرا فقط سعی می کنید از وحشت درون ذهن خود جان سالم به در ببرید. مشاهده‌گر ممکن است از وقفه‌های گاه‌به‌گاه در راه‌پیمایی و ایرادات مسیر خطی رنج ببرد، اما بازی کلی دنیایی تاریک را با اسرار تاریک‌تر می‌سازد.

بازی Observer

بازی Darkwood

  • تاریخ انتشار: July 24, 2014
  • سیستم‌ها: PC
  • توسعه دهنده: Acid Wizard Studio
  • ناشر: Acid Wizard Studio

اگر از Don’t Starve لذت بردید اما بازی بیشتر خواستید، Darkwood برای شما مناسب است. Darkwood هنوز هم یک بازی بقا از بالا به پایین است، اما تفاوت آن با Don’t Starve این است که واقعاً دندان هایش را در وحشت جوی فرو می برد. در حین انجام این بازی به مراتب بیشتر از آنچه می توانید بشنوید می ترسید تا آنچه می بینید.

با چنین میدان دید محدودی، Darkwood مطمئن می‌شود که وقتی چیزی از تخته‌های کف می‌شکند یا بی‌صدا به سمت چپ شما غر می‌زند، به سمت راست نگاه نمی‌کنید. در شب زنده بمانید و باید از هر ساعت طاقت فرسای روز برای یافتن منابع بیشتر استفاده کنید. این لوازم به شما کمک می‌کند مهارت‌هایی (مانند یک مخروط بینایی بزرگ‌تر)، سلاح‌های بهتر (که نیاز به نگهداری مداوم دارند) و تقویت‌کننده‌ها را به دست آورید تا هر چیزی که در شب پنهان است، شانس کمتری برای خوردن شما داشته باشد.

دارک وود وحشت خود را از طریق شخصیت هایی که در جنگل ملاقات می کنید، موجودات و اشیاء در شب بیان می کند.

بازی Darkwood

بازی Doki Doki Literature Club

  • تاریخ انتشار: September 22, 2017
  • سیستم‌ها: PC
  • توسعه دهنده: Team Salvato
  • ناشر: Team Salvato

اگر  به دنبال یک رمان بصری با دختران انیمه زیبا دامن‌های بسیار کوتاه هستید با باشگاه ادبی Doki Doki روبرو می‌شوید و به اندازه کافی مناسب به نظر می‌رسد، فانتزی معمول «یک مرد، چند زن». به نظر می رسد که شما یک ساعت سرگرم کننده و زیبا در پیش دارید.

و زمانی که بازی را انجام می دهید، نیمه اول این بازی به هیچ وجه مشکوک نیست اگر از قبل ندانید چه چیزی در راه است. شعرهای باشگاه ادبیات کمی عجیب می شود، اما همه شعرها عجیب هستند، درست است؟ در یک نقطه بازی به طور ناگهانی تمام می شود، به نظر می رسد که بازی از کار افتاده است. من به شما اطمینان می دهم که اینطور نیست. دوباره امتحان کنید و بازی را دوباره انجام دهید، تفاوت‌های ظریفی را متوجه خواهید شد که مشخص می‌کند چرا چنین بازی انیمه‌ای به ظاهر زیبا در فهرست 50 بازی ترسناک برتر قرار دارد.

باشگاه ادبیات Doki Doki همه چیز در مورد نماها است، یکی پس از دیگری. این به بازیکن بستگی دارد که لایه ها را جدا کند و آنچه در پایان باقی می ماند را کشف کند.

بازی Doki Doki Literature Club

بازی We Happy Few

  • تاریخ انتشار: Summer 2018
  • سیستم‌ها:  PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Compulsion Games
  • ناشر: Compulsion Games

علیرغم بحث و جدل در مورد قیمت دسترسی زودهنگام این بازی، چیزهای زیادی برای دوست داشتن این بازی وجود دارد. اول از همه، We Happy Few موفق ترین کتاب اقتباسی از بازی های ویدیویی است که تا به حال دیده ام. همانطور که ممکن است از تریلرهای بازی متوجه شوید، We Happy Few اقتباسی از Brave New World اثر آلدوس هاکسلی با آگاتا کریستی کوچک و 1984 توسط جورج اورول است که برای جذابیت بیشتر به آن اضافه شده است.

ثانیاً، شما واقعاً زندگی شخصی مانند برنارد مارکس از Brave New World را دارید. آرتور هستینگز، شخصیت اصلی We Happy Few، به وضوح تحت تأثیر دنیای اطراف خود و آنچه در آن آمده است، قرار نگرفته است، اما ترس او را وادار به سازگاری می کند. شما نمی خواهید داونر باشید، حالا می خواهید؟ جهان به همان اندازه که غوطه ور است و بدون اینکه کلمه ای بگوید ترسناک است.

ثالثاً، گیم‌پلی بقا We Happy Few به شما این امکان را می‌دهد که بیش از یک راه‌حل برای مشکلات پیدا کنید، چه از طریق مخفی کاری و چه از طریق ضربه زدن وحشیانه از طریق نگهبانان و شهروندان خواه ناخواه. البته بازی مخفی کاری را ترویج می کند، اما نگهبانان و شهروندان کاملاً بی رقیب نیستند. اگر مبارزه خود را با دقت انجام دهید، می توانید آن را مدیریت کنید.

بازی We Happy Few

بازی The Land of Pain

  • تاریخ انتشار:  September 13, 2017
  • سیستم‌ها:   PC
  • توسعه دهنده: Alessandro Guzzo
  • ناشر: Alessandro Guzzo

اگرچه می‌توان این بازی را متهم کرد که بسیار آسان است بدون اینکه گیم‌پلی پیچیده‌ای داشته باشد، سرزمین درد تقریباً به طور کامل بر روی کاوش متمرکز است. تقریباً می‌توانید آن را شبیه‌ساز راه رفتن (یا دویدن) بنامید، زیرا نکته این است که دوباره، کاوش کنید، راه خود را در نوشته‌های مختلف مجله بخوانید و مشاهده کنید.

سرزمین درد که توسط یک مرد به نام الساندرو گوزو در CryEngine ساخته شده است، مناظر دقیق و زیبایی را ارائه می دهد که ارزش استراحت را دارد – تا زمانی که موجود خیلی نزدیک شود. علاوه بر این، صحنه ها و مناطق وحشتناک زیادی وجود دارد که حکایت وحشتناکی دارد که این موجود چه کاری می تواند انجام دهد و از کجا آمده است.

با این حال، یکی از مواردی که در مورد این بازی ناامید شده است، این است که مرگ عواقب زیادی ندارد. شما بلافاصله در آخرین ایست بازرسی خود باز میگردید و هرگز از جایی که مشغول تحقیق بودید دور نیستید. این ممکن است به دلیل تمرکز بر اکتشاف باشد، یعنی می‌خواهیم بازیکن به درستی غوطه‌ور شود و نمی‌خواهیم مرگ این غوطه‌وری را بشکند. هر چه که باشد، سرزمین درد یک بازی ترسناک کاملاً جوی است که مطمئناً شما را به سمت سرنخ بعدی نگه می دارد.

بازی The Land of Pain

بازی Get Even

  • تاریخ انتشار: June 23, 2017
  • سیستم‌ها:  PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: The Farm 51
  • ناشر: Bandai Namco Entertainment

این بازی برای کسانی که دوست دارند  کمی داستان خطی داشته باشند  بازی جالبی نیست . با وجود FPS موجود و عناصر جنگی، و کشتن گاه و بیگاه یک شلیک، Get Even، خود را با داستانی خارق العاده حفظ می کند. در حین پیشروی در بازی، لایه‌های زیادی برای کشف وجود دارد که لحظه‌ای که فکر می‌کنید روی اتفاقی که در حال رخ دادن است کنترل دارید، بازی همه چیز را وارونه می‌کند و قطعات را پراکنده می‌کند.

جدای از عناصر FPS، Get Even از یک دستگاه آینده نگر استفاده می کند که به سر شخصیت اصلی متصل شده است تا بفهمد که چگونه در یک آسایشگاه به دام افتاده است، چه کسی با او صحبت می کند و چگونه می تواند فرار کند. داستان و مکانیک بسیار عمیق تر از این است، اما توضیح آن بدون وارد شدن به اسپویلر دشوار است.

نیازی به گفتن نیست که Get Even ترجیح می‌دهد داستانی عالی تعریف کند تا اینکه عناصر FPS منحصربه‌فرد را تعریف کند. مانند سرزمین درد، تمرکز به مراتب کمتر بر روی گیم پلی سنتی است. با این حال، تفاوت این است که سرزمین درد سعی نمی‌کند خود را به چیزی غیر از آنچه که هست پنهان کند. Get Even یک FPS بیشتر از The Land of Pain نیست.

بازی Get Even

بازی 7th Guest

  • تاریخ انتشار: April 1, 1993
  • سیستم‌ها: PC, iOS, Android
  • توسعه دهنده: Trilobyte
  • ناشر: Virgin Interactive Entertainment

به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این فهرست، چیزهای زیادی برای گفتن دارد. این بازی کاملاً آزمایش زمان را تاب نمی‌آورد، زیرا تاکنون بارها و بارها این تروپ‌ها را دیده‌ایم، اما رمز و راز مهمان هفتم همچنان پابرجاست. همه ارواح و افراد در بازی کلیپ های فیلم درج شده اند، استراتژی که بعدها ژانر FMV را در بازی رایج کرد.

این رمز و راز در مقایسه با هسته اصلی بازی کم رنگ می شود: مهمان هفتم کیست؟ آیا این شخصیت بازیکن است؟ آیا شخص دیگری است؟ و دقیقاً چگونه ارباب عمارت توانست این همه انسان را در یک حرکت بکشد؟ تا زمانی که بازی را به پایان نرسانید سوالات بسیار زیاد و پاسخ های بسیار کمی وجود دارد.

پازل های 7th Guest می تواند آسان یا بسیار دشوار باشد، زیرا می تواند راه بسیار خاصی برای تکمیل آن وجود داشته باشد. اغلب این روش بازی های قدیمی است. با این وجود، ترفند این است که تا زمانی که به آن دست یابید، به تلاش خود ادامه دهید. به هر حال نمی توانید تسلیم شوید و ادامه دهید، هر پازل بخشی کلیدی از رمز و راز را آشکار می کند.

بازی 7th Guest

بازی Half-Life

  • تاریخ انتشار: November 19, 1998
  • سیستم‌ها:PS2, PS3, Xbox 360, PC
  • توسعه دهنده: Valve Corporation
  • ناشر: Sierra Studios

مدت ها قبل از اینکه Star Trek داستان تسلط بورگ بر جهان را بگوید، Half-Life وجود داشت. یک آزمایش علمی اشتباه باعث می شود دریچه ای را به بعد دیگری باز کند. Xen ها سرازیر می شوند و سعی می کنند از نژاد بیگانه دیگری فرار کنند (نوعی تسلط بر جهان)، اما آنها به همان اندازه با شخصیت اصلی دشمن هستند.

Half-Life به خاطر گرافیک خیره‌کننده‌اش در آن زمان مورد تحسین قرار گرفته است (اثرات ذرات پوسته‌های تفنگ و انفجارهای شما به‌خوبی طراحی شده است )، و عناصر انقلابی FPS. Half-Life که از آثاری مانند Doom و Wolfenstein ساخته شده است، تیراندازی را روان‌تر می‌کند، ضربه‌های دشمن را دقیق‌تر می‌کند و توانایی کشتن چندین دشمن با نارنجک را دارد.

علاوه بر این، بخش‌هایی در Half-Life وجود دارد که بسیار پویاتر از راهروی عمومی شماره 34 هستند. برای مثال، چرخ دستی ریلی موتوری شما را مجبور می‌کند در هر گوشه‌ای به دشمنان شلیک کنید، در حالی که گاری شما را به مقصد می‌برد.

بازی Half-Life

بازی Left 4 Dead

  • تاریخ انتشار:  November 17, 2008
  • سیستم‌ها:Xbox 360, PC
  • توسعه دهنده: Valve Corporation
  • ناشر: Valve Corporation

این بار بدون موجودات بیگانه و ارواح، Left 4 Dead یک بازی زامبی محور محصول سال 2008 است که به دوستداران زامبی نحوه بازی co-op را آموزش می دهد. این بازی برای کسانی که از بازی های زامبی لذت می برند و می خواهند آن عشق را با دوستان خود به اشتراک بگذارند ضروری است.

Left 4 Dead چهار سناریو دارد که  هر سناریو محیط متفاوتی دارد، مانند ایستگاه قطار، بیمارستان، خانه و مزرعه ذرت. کار تیمی برای بقای شما بسیار مهم است، حتی اگر بیشتر سر همدیگر فریاد بزنید تا این دشمن یا آن بازیکن را احیا کنید.

این بازی نه آنقدر  ترسناک است بلکه خونین است و پر از زامبی های بی چهره است که باید سرنگون شوند. این وحشت به احتمال زیاد زمانی اتفاق می‌افتد که یک تیم نتواند با هم کار کند و مجبور شود استراتژی‌های خود را در بازی بعدی بازنگری کند.( وقتی مردند ! )

بازی Left 4 Dead

 

بازی Friday The 13th: The Game

  • تاریخ انتشار: May 26, 2017
  • سیستم‌ها:PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: IllFonic
  • ناشر: Gun Media

این بازی یک بازی چند نفره خشن که هشت بازیکن را در یک کمپ تابستانی قرار می دهد، درست مانند فیلم ها. هفت بازیکن نقش مشاوران کمپ نوجوانان را بر عهده می گیرند که وظیفه آنها فرار یا زنده ماندن از شب است. با این حال، فرار به جستجوی زیادی نیاز دارد، زیرا برای این کار باید ماشین، قایق یا رادیو را تعمیر کنید. هر کدام به قطعاتی نیاز دارند که در نقشه پراکنده هستند و هر بار که مسابقه جدیدی را شروع می کنید به طور تصادفی قرار می گیرند.

با این حال، بازیکنان هشتم واقعاً همه چیزهای خوب را دریافت می کنند، زیرا می توانند خود جیسون وورهیس را بازی کنند. می توانید یکی از هشت نسخه مختلف جیسون را از فیلم های مربوطه انتخاب کنید. هر نسخه دارای ارتقاء و توانایی های متفاوتی است، مانند افزایش سرعت حرکت، آسیب به سلاح و قدرت درگیری.

از آنجایی که جیسون به وضوح سرگرم‌کننده‌ترین بازی است، با قدرت بیش از حد، هر بازیکن یک نقش به‌طور تصادفی در هر مسابقه انتخاب می‌کند.

بازی Friday The 13th: The Game

بازی Alone In The Dark

  • تاریخ انتشار:  1992
  • سیستم‌ها: PC, iOS, PlayStation, PS2, Wii, Xbox 360, PS3
  • توسعه دهنده: Infogrames
  • ناشر: Infogrames

این بازی قدیمی‌ترین بازی در این لیست است و برخی آن را بازی‌ای می‌دانند که ژانر وحشت بقا را محبوب کرده است، دقیقاً به همان روشی که Wolfenstein ژانر FPS را محبوب کرد. Alone In The Dark اولین بازی است که واقعاً به ترس بقا می رسد، از مدیریت موجودی گرفته تا تقریباً بی دفاع بودن در برابر هیولاها.

با الهام از H.P. Lovecraft، این بازی تعداد زیادی هیولاهای عجیب و غریب و شگفت انگیز را از طرف دیگر نشان می دهد که در عجیب ترین مکان ها پنهان شده اند.  به عنوان بازیکن، شما به سلاح های جنگی ، معمولاً شمشیر یا خنجر مجهز هستید. علاوه بر این، کنترل‌های قدیمی شما را مجبور می‌کنند تا با دقت زیادی در مورد جنگ فکر کنید و بفهمید که چگونه به درستی به دشمن خود ضربه بزنید بدون اینکه خودتان آسیبی ببینید.

اگر شبیه ساز و صبر یک قدیس دارید، Alone In The Dark ارزش بررسی یک درس تاریخ سرگرم کننده در ساخت بازی را دارد. شما واقعا خواهید دید که بسیاری از الهامات در بازی هایی مانند Resident Evil از کجا آمده اند و چگونه در بازی های بعدی تکامل یافته اند.

خرید اکانت قانونی بازی alone in the dark 2023 برای ps5

بازی Alone In The Dark

بازی Amnesia: A Machine For Pigs

  • تاریخ انتشار: September 10, 2013
  • سیستم‌ها: PS4, PC
  • توسعه دهنده: The Chinese Room
  • ناشر: Frictional Games

، A Machine For Pigs همچنان به عنوان یک بازی ترسناک خوب باقی می ماند. قابل توجه است که داستان با همان عمق جالبی ادامه می یابد که به آرامی متوجه می شوید شخصیتی که بازی می کنید کمتر و کمتر از آنچه که معمولاً تصور می شود بی گناه است. این راوی غیرقابل اعتماد با نوشته‌های مجله و سخنرانی گاه به گاه آنتاگونیست آشکار می‌شود تا شما را وادار کند که فکر کنید حتی بدتر از او هستید.

همانطور که گفته شد، A Machine For Pigs فاقد پازل های جالب نسخه قبلی خود است. آنها خسته کننده، آزاردهنده هستند و هیچ کاری برای غوطه ور شدن شما در دنیای آمنزیا انجام نمی دهند. وقتی فیوزها را تعویض می کنید و جعبه ها را در فضای بازی جابجا می کنید، هیچ نزولی به سمت جنون وجود ندارد.

بازی Amnesia: A Machine For Pigs

بازی Among The Sleep

  • تاریخ انتشار: May 29, 2014
  • سیستم‌ها:  PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Krillbite Studio
  • ناشر: Krillbite Studio

Among The Sleep اگرچه یک بازی نسبتاً کوتاه است و حدود سه ساعت طول می کشد، اما دارای عناصر گیم پلی و داستان جالبی است. عناصر گیم پلی شامل بازی در نقش یک کودک نوپا و با در آغوش گرفتن خرس عروسکی شما نور اضافی می دهد، و موارد دیگر که مرتبط با داستان هستند. به عنوان یک کودک نوپا، قد شما و درک اولیه از جهان جزئیات قانع کننده ای را ایجاد می کند، مانند ناتوانی در خواندن یا نحوه رسیدن به چیزهای دور از دسترس.

این بازی ممکن است به والدین سکته دهد ، مانند یک کودک دو ساله که از آشپزخانه بالا می رود و هر چیزی را  باز می کند. این فقط بدتر می شود، زیرا در Among The Sleep بسیار بیشتر از یک کودک فراری از یک هیولای ترسناک وجود دارد.

این بازی در مورد سفر مقابله با آسیب های دوران کودکی و انجام این کار از طریق تجربیات انتزاعی تر مانند رویاها است که می تواند به درک بیشتر چیزی کمک کند که کودک نوپا ممکن است به طور کامل آن را درک نکند.

بازی Among The Sleep

بازی Catherine

  • تاریخ انتشار:February 17, 2011
  • سیستم‌ها: PS3, Xbox 360, PS4, PS Vita
  • توسعه دهنده: Atlus
  • ناشر: Atlus

خیانت گناهی است که هرگز از تعقیب شما و رویاهایتان در کاترین باز نمی ماند. شما نقش وینسنت بروکس را بازی می کنید، که مردد است به ایده ازدواج با دوست دخترش کاترین متعهد شود. درست زمانی که بروکس به طور جدی درباره این وضعیت فکر می کند، کاترین زیبا از راه می رسد. او در تصمیمات بروک به گونه ای  میشکند که هرگز رابطه عاشقانه ای نداشته است. عمل تقلب او رویاهایش را تسخیر می کند و کاترین نیز هرگز رها نمی کند.

کاترین عناصر فراطبیعی و نقش آفرینی را ترکیب می کند که ممکن است به عنوان یک پلتفرمر توصیف شود، اما به سختی چنین چیزی است. هدف گیم پلی رسیدن به بالای برج است، اما پریدن یا بالا رفتن نیست. بروکس باید بلوک ها را بیرون بکشد و آنها را به نقاط مناسب فشار دهد تا بالاتر برود، در حالی که هیولای وحشتناکی به دنبال او می آید.

بازی Catherine

بازی Deadly Premonition

  • تاریخ انتشار:February 23, 2010
  • سیستم‌ها:  PS3, Xbox 360, PC
  • توسعه دهنده: Access Games
  • ناشر: Microsoft

فقط به یاد داشته باشید که نسخه Director’s Cut این بازی را دریافت کنید، زیرا نسخه اصلی بسیار پرباگ است و گیم‌پلی آن برای عرضه در سال 2010 بسیار خسته کننده است.

علیرغم اینکه Deadly Premonition کمی جنبه عجیب و غریب دارد، داستان خوبی را روایت می کند و نبرد با طعم FPS متوسط است. داستان حول محور مامور ویژه FBI فرانسیس یورک مورگان است که در حال تحقیق درباره قتل یک زن هجده ساله است. معلوم می شود که این پرونده بخشی از یک سری قتل های مشابه در سراسر آمریکا است که توسط قاتل کت بارانی انجام شده است.

بر خلاف اکثر بازی های جنایی ترسناک، Deadly Premonition دارای عناصر بقا نیز می باشد. نه فقدان نوع اسلحه، بلکه به شخصیت اصلی خود غذا بدهید و مطمئن شوید که نوع لباس تمیزی به تن کرده است. مطمئناً این انتخاب عجیبی است و واقعاً روی طرح اصلی تأثیر نمی گذارد، اگرچه می توان آن را در یک دنباله آینده در صورت وجود دنبال کرد.

بازی Deadly Premonition

بازی Forbidden Siren

  • تاریخ انتشار:November 6, 2003
  • سیستم‌ها: PS4, PS2, PS3, PC
  • توسعه دهنده: SCE Japan Studio
  • ناشر:Sony

توسعه دهندگان ژاپنی مطمئناً ترس را می شناسند و دوباره در آژیر ممنوعه نمایش داده می شود. این بازی اتفاقات یک دهکده ژاپنی به نام Hanuda را دنبال می کند. این دهکده جدا از سایر نقاط جهان، دارای برخی اعتقادات مذهبی نسبتاً افراطی است که زندگی در آنجا، یا حتی تصادفاً روی آن، مطالعه در مورد بقا و پنهان کاری است.

یکی از مکانیک های منحصر به فرد این بازی، توانایی شخصیت اصلی در دشمنان Sightjack است. این یک قدرت روانی است که شخصیت دشمن را ربوده تا بتوانید از طریق چشمان آنها ببینید و آنچه را که می شنوند بشنوید. با این حال، شما نمی توانید آنها را جابجا کنید، اما این ابزار مفیدی است برای اینکه هدف بعدی شما کجاست و چگونه دشمنان را دور بزنید.

با این حال، چیزی که واقعاً این بازی را در لیست ما قرار داده است، انیمیشن صورت است. این کار با گرفتن تصاویری از چهره های واقعی انسان از زوایای مختلف و گچ کاری آن ها بر روی نسخه بازی چند ضلعی انجام داده است . این در واقع با یک نتیجه استثنایی به پایان رسید و به راحتی آن را به بخشی از تاریخچه توسعه موشن کپچر تبدیل کرد.

بازی Forbidden Siren

بازی Alice: Madness Returns

  • تاریخ انتشار:June 14, 2011
  • سیستم‌ها: PS3, Xbox 360, PC
  • توسعه دهنده: Electronic Arts
  • ناشر:Spicy Horse

Alice: Madness Returns دنباله ای بر آلیس آمریکایی مک گی است که در سال 2000 منتشر شد. این بازی ترسناک روانشناختی داستان آلیس در سرزمین عجایب را با تمرکز کمتر بر روی دنیای خارق العاده سرزمین عجایب و بیشتر بر خود آلیس و تلاش او برای غلبه بر آسیب های روحی اش تغییر می دهد. روان پریشی ناشی از بازی با رهایی آلیس لیدل از پناهگاهی که در بازی قبلی در آن به اغما رفته بود، به جامعه بازمی گردد. بازیکن باید به طور متناوب از یک سرزمین عجایب خراب و یک لندن ویکتوریایی توهم زده در نقش آلیس عبور کند.

سرزمین عجایب به بخش هایی تقسیم می شود که هر کدام موضوع متفاوتی دارند و خاطره متفاوتی به عنوان جایزه دارند. هر قدمی که برمی‌دارید شما را در مسیر کشف حقیقت در مورد چگونگی مرگ خانواده‌تان و نجات همزمان سرزمین عجایبقرار می‌دهد.

بازی Alice: Madness Returns

بازی Limbo

  • تاریخ انتشار:July 21, 2010
  • سیستم‌ها: Xbox 360, Xbox One, PS Vita, PS3, PS4, PC, OS X, iOS, Android
  • توسعه دهنده:  Playdead, Microsoft Game Studios
  • ناشر:Playdead

این بازی پلتفرم پازل «محاکمه با مرگ» ممکن است به اندازه بسیاری از بازی‌های دیگر این فهرست از شما را خوشحال نکند ، اما مطمئناً آنچه را که برای پمپاژ خون شما لازم است، دارد.

در Limbo، شما کنترل یک پسر بچه را دارید که در حال عبور از یک سری محیط های شوم در تلاش برای یافتن خواهرش است. بازی از سبکی تقریباً فیلم نوآر استفاده می کند تا جلوه های بصری و محیط را در سطوح ژانر وحشت تقویت کند. هر پازلی که تکمیل می‌کنید شما را در مسیر پسر بیشتر سوق می‌دهد. با این حال، شکست منجر به مرگ شریرانه و اغلب وحشتناک شما می شود.

Limbo بیشتر به عنوان یک هنر شناخته شده است تا یک بازی ویدیویی واقعی. فقدان یک روایت مستقیم به بازیکن اجازه می دهد تا در مورد پسر و وضعیت تاسف بار او نتیجه گیری کند. علیرغم گیم پلی کوتاهش، Limbo ارزش پول را دارد، به خصوص که در کنسول های مختلف، حتی سیستم های iOS و اندروید قابل دسترسی است.

بازی Limbo

بازی Inside

  • تاریخ انتشار:June 29, 2016
  • سیستم‌ها: PS4, PC, Xbox One, Nintendo Switch, iOS
  • توسعه دهنده: Playdead
  • ناشر:Playdead

این بازی از نظر فنی مانند نسخه قبلی خود به عنوان یک بازی پلتفرم پازل به حساب می آید، اما دیستوپیایی که در آن قرار دارد به اندازه کافی نگران کننده است که بتواند جایگاهی را در این لیست کسب کند. ایبازی در داخل یک پلتفرمر وجود دارد که در آن شما پسر کوچکی را کنترل می کنید که باید در دنیای دیستوپیایی خود حرکت کند. هدف بازی؟ مانند هر بازی خوب با عناصر ترسناک، هدف زنده ماندن است. Inside این فرآیند را با ساختن بازیکن کامل کردن پازل های محیطی هوشمندانه در سراسر بازی پیچیده می کند.

وحشت این بازی مانند بازی های دیگر آشکار نیست. در عوض، شما با سرنخ های موسیقی روی لبه صندلی خود نگه داشته می شوید و نیاز مبرم پسر به زنده ماندن از این دنیارا دارید . راه های زیادی برای مرگ او وجود دارد، بسیاری از آنها شرورانه، از جمله حمله سگ ها یا تیراندازی توسط تعقیب کنندگانش. شما در نهایت اضطراب پرواز او را احساس می کنید، گویی شما نیز برای جان خود می دوید.

بازی Inside

بازی Little Nightmares

  • تاریخ انتشار:April 28, 2017
  • سیستم‌ها:  PS4, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده: Bandai Namco Entertainment
  • ناشر:Tarsier Studios

Little Nightmares یک بازی در مورد یک دختر بچه گرسنه سیری ناپذیر با یک کت زرد به نام شش( Six ) است. یا حداقل، ما فکر می کنیم که او یک دختر کوچک است. موجوداتی که با آنها روبرو می شوید بسیار عجیب و غریب و به سختی انسانی هستند. هدف این بازی مخفی شدن و فرار از مهمانان هنگام صعود از اعماق پایین Maw است، کشتی هتل مانندی که به هوس های مهمانان پاسخ می دهد. اگر گرفتار شدی، مرده ای.

شبیه به Inside، Little Nightmares یک بازی پلتفرمر ترسناک بقا است. با این حال، برخلاف Inside، شما آنقدر معماها را حل نمی کنید (اگرچه وجود دارند). شما در حال بازی مخفی کاری با ریسک بالا هستید. با وجود اینکه یک پلتفرمر ساده است، کابوس کوچک داستان خود را از طریق پس‌زمینه روایت می‌کند. شیطان در جزئیات است.

این بازی برای ارائه عناصر وحشتناک خود به طور کامل به صفحه صدا و تصاویر آن متکی است. صداهای حیوانی مهمانان و موسیقی وهم آلود با دنیای وحشتناک و کثیف ترکیب می شوند، تعلیق لازم را ایجاد می کنند. قسمت اعظم محیط با لکه‌های قهوه‌ای پوشیده شده است که امیدواریم (اما مطمئن نیستیم) خون باشد، در میان بسیاری از لکه‌های غیرقابل شناسایی دیگر که احتمالاً هر کدام به تنهایی کابوس‌های کوچکی هستند.

بازی Little Nightmares

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

  • تاریخ انتشار:August 8, 2017
  • سیستم‌ها: PS4, PC
  • توسعه دهنده: Ninja Theory
  • ناشر:Ninja Theory

چه اتفاقی می‌افتد وقتی فرهنگ سلتیک باستان و اساطیر نورس را با کمی دوزخ دانته و کمی شیزوفرنی مخلوط کنید؟ شما Hellblade: Senua’s Sacrifice را دریافت می کنید. این بازی سنوا را دنبال می‌کند که او هلهایم را طی می‌کند تا معشوقش را از چنگ هلا بیرون بکشد. Senua در طول تلاش خود توسط تاریکی تسخیر شده است، صداهای “Furies” که با او زمزمه می کند و باعث می شود او خاطرات گذشته خود را زنده کند.

در حالی که هیچ یک از اسطوره ها وفادار نیستند، این بازی آگاهی باورنکردنی و تصویری دقیق از روان پریشی را نشان می دهد. تئوری نینجا از نزدیک با دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان سلامت روان و افرادی با شرایط مشابه همکاری کرد تا اطمینان حاصل کند که آنها تصویری دقیق ارائه می دهند.

Hellblade: Senua’s Sacrifice از ترکیبی از نبرد غوغا، حل پازل و وحشت روانی استفاده می کند تا سفرهای Senua در هلهایم را بیش از پیش آسیب زا جلوه دهد. گرافیک خیره کننده و استفاده بی نظیر از صداگذاری باعث شده تا منتقدان این بازی را به عنوان یک اثر هنری تحسین کنند. در واقع، این بازی یکی از بازی هایی است که باید هنگام بازی از هدفون استفاده کنید زیرا صداگذاری برای به دست آوردن تجربه کامل بسیار مهم است.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی BioShock

  • تاریخ انتشار:August 21, 2007
  • سیستم‌ها: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Mac OS X, iOS
  • توسعه دهنده: 2K Games
  • ناشر:2K Boston, 2K Australia

BioShock رویای یک سرمایه دار آزادانه است که به کابوس تبدیل شده است. اکثریت قریب به اتفاق این بازی در یک شهر زیر آبی به نام Rapture در دهه 1960 وجود دارد. جایی که زمانی زمین بازی برای همه نوع پلتوکرات ها بود، اکنون سایه ای پیچیده و خفن از شکوه سابق خود است.

BioShock یک بازی بیوپانک است که بازیکن را در محیطی غوطه ور می کند که باعث می شود تعدادی از معضلات اخلاقی را زیر سوال ببرند، از جمله اینکه آیا یک زندگی با ارزش است یا نه در حالی که کاملاً منحرف شده است. شما به عنوان بازیکن باید از طریق این تیراندازی اول شخص تحت هدایت اطلس مرموز حرکت کنید، که بسیار مؤدبانه شما را در تعدادی از وظایف قرار می دهد.

در تمام این مدت، شما باید با اسپلایسرهای به طرز وحشتناکی که زمانی انسان بودند مبارزه کنید. در بالای این هیولاها، شما همچنین باید راه خود را در اطراف محافظان غول پیکر به نام Big Daddies انتخاب کنید، که تنها هدفشان در زندگی محافظت از خواهران کوچک و شیرین مریضی است که منبع سقوط Rapture را درو می کنند.

بازی BioShock

بازی BioShock 2

  • تاریخ انتشار: February 9, 2010
  • سیستم‌ها: PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, OS X
  • توسعه دهنده: 2K Games
  • ناشر:2K Marin

در این دنباله بازی اصلی BioShock به Rapture بازگردید. اکنون ده سال پس از فرود تصادف جک، در Bioshock 2 شما با Subject Delta، نمونه اولیه Big Daddy برای باباهایی که باید در بازی اصلی با آن مبارزه می‌کردید، بازی می‌کنید. به نظر می رسد Rapture حتی نمی تواند یک دهه بدون تشکیل یک فرقه بگذرد.

هدف سوژه دلتا این است که دوباره با خواهر کوچکش، النور، که دو سال قبل از اتفاقات در BioShock توسط مادرش سوفیا لمب بدجوری از او جدا شد، متحد شود. نیاز فوری به محافظت از النور خود را به عنوان سوژه دلتا می شناسد که قصد واقعی لمب را برای دخترش کشف می کند. سوژه دلتا باید راه خود را از طریق فرقه‌های لمب، همراه با اسپلایسرهای روزمره شما بجنگد، در حالی که با هر یادداشت صوتی که به آن گوش می‌دهید، و با هر موتیفی از یک پروانه آبی که می‌بینید، ناآرام‌تر می‌شود.

بازی BioShock 2

بازی The Last of Us

  • تاریخ انتشار: June 14, 2013
  • سیستم‌ها: PS3, PS4 (remastered)
  • توسعه دهنده: Sony Computer Entertainment
  • ناشر:Naughty Dog

با بیش از 200 جایزه بهترین بازی سال از زمان عرضه اولیه آن بر روی PS3، The Last of Us به سختی نیاز به معرفی دارد. این بازی ترسناک بقا به شخصیت شما، جوئل، وظیفه می‌دهد تا دختری جوان به نام الی را در سرتاسر آمریکای پسا آخرالزمانی در تلاشی ناامیدکننده برای درمان بشریت از یک عفونت قارچی که افراد مبتلا را به هیولاهای هار و زامبی‌مانند تبدیل می‌کند، هدایت کند.

این فقط بازی استاندارد زنده ماندن در زمان شیوع زامبی ها نیست. Naughty Dog در این بازی به طرز درخشانی از قارچ Cordyceps در دنیای واقعی استفاده کرد. اکنون، نسخه واقعی این قارچ روی انسان‌ها (هنوز) تأثیری ندارد، اما مطمئناً واقعیت دیستوپیایی در The Last of Us را باورپذیرتر می‌کند.

چیزی که The Last of Us را به یکی از بهترین بازی‌ها در هر دو سیستم پلی‌استیشن تبدیل می‌کند، گرافیک باورنکردنی، گیم‌پلی شدید و خط داستانی است که ۲۰ دقیقه پس از برداشتن کنترلر، شما را وادار می‌کند در T-minus گریه کنید.

توسعه کاراکترها به تنهایی به عنوان یکی از بهترین نکات بازی اعلام می شود، در حالی که بازیکن می بینید که جوئل کمی انسان تر می شود و الی به یکی از بدترین شخصیت های بازی تبدیل می شود.

هر جنبه ای از این بازی شما را در حالت بقا قرار می دهد و اقدامات شما در بازی به سرعت کمتر به اخلاقیات تبدیل می شود و بیشتر به آنچه برای رسیدن شما به مرحله بعدی نیاز است تبدیل می شود. با نسخه تازه بازسازی شده PS4 آن ارزش بازی را دارد – فقط یک جعبه دستمال کاغذی به همراه داشته باشید.

بازی The Last of Us

بازی Resident Evil 4

  • تاریخ انتشار: June 14, 2013
  • سیستم‌ها: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, GameCube, Wii, PC, iOS, Android
  • توسعه دهنده: Capcom
  • ناشر:Capcom

ما واقعاً نمی‌توانیم لیست بازی‌های ترسناک را بدون قرار دادن Resident Evil 4 در آن داشته باشیم. این ششمین قسمت اصلی از سری Resident Evil به دنبال مامور ویژه لئون اس کندی است که اشلی گراهام، دختر رئیس جمهور ایالات متحده را اسکورت می کند. هدف بازی این است که اشلی را پس از ربوده شدن اشلی توسط فرقه‌ای که خود را «Los Illuminados» می‌نامند، از روستایی اسپانیا به خاک آمریکا بازگرداند، که مشتاق هستند او را با سویه‌ای از ویروس پلاگاس آلوده کنند. لئون باید با روستاییان خشن در سراسر حومه اسپانیا مبارزه کند و همزمان امنیت اشلی را تضمین کند.

در حالی که هنوز از بسیاری از مکانیک‌های نسخه‌های قبلی خود استفاده می‌کرد، Resident Evil 4 همان چیزی است که کل سری Resident Evil را از بقا-ترسناکی که در ابتدا بود به ژانر اکشنی که امروز می‌شناسیم تغییر داد.

این یک شخصیت محبوب از Resident Evil 2 را گرفت، او را بهتر کرد و سپس بازی خودش را به او داد. تأثیر این بازی در کل صنعت را نمی توان به اندازه کافی اغراق کرد. هر تیراندازی سوم شخص در دهه گذشته دارای جنبه هایی است که بدون شک از موفقیت Resident Evil 4 گرفته شده است.

خرید اکانت قانونی resident evil 4 remake برای ps5 و ps4 

بازی Resident Evil 4

بازی Kholat

  • تاریخ انتشار: June 9, 2015
  • سیستم‌ها: PC, PS4, Xbox One
  • توسعه دهنده:  IMGN.PRO
  • ناشر: IMGN.PRO

اگر تا به حال چیزی در مورد بازی‌های ویدیویی خشن خوانده باشید، می‌دانید که هر چه ترسناک‌تر باشند، خشن‌تر هستند. هیچ چیز ترسناک تر از داستانی نیست که بر اساس رویدادهای واقعی باشد. این فقط همه چیز را واقعی تر می کند. Kholat یک بازی ترسناک پیاده‌روی و اکتشافی مستقل است که بر اساس حادثه گذرگاه Dyatlov در سال 1959 ساخته شده است که در آن 9 دانشجوی روسی به طور مرموزی در Kholat Syakhal در کوه‌های اورال ناپدید شدند. هیچ کس تا به امروز نمی داند چه اتفاقی برای آنها افتاده است یا چرا Kholat در آن جا وارد می شود. در بازی، شما به عنوان بازیکن مسیری را که این کوهنوردان ناپدید شده طی کردند و همچنین تیم بازیابی که بعداً اجساد وحشیانه به قتل رسیده آنها را پیدا کردند را بررسی می کنید.

این بازی دارای یک نقشه فوق العاده بزرگ است که می توانید ساعت ها به کاوش در آن بپردازید، اما هشدار داده شود. در این کوه بیشتر از شما وجود دارد. نهادها ردیاب را ردیابی می کنند و اکتشاف شما یک سفر بی مرگ نیست. همانطور که در دامنه کوه قدم می‌زنید، بدون هیچ دفاعی، تنش در Kholat ناشی از نیاز به اجتناب از این منادی‌های مرگ، موسیقی وهم‌آور، ویرانی محیطی اورال‌ها، و صداپیشگی به موقع از راوی شان بین است.

بازی Kholat

بازی The Vanishing of Ethan Carter

  • تاریخ انتشار: September 26, 2014
  • سیستم‌ها: PC PS4, Xbox One
  • توسعه دهنده: The Astronauts
  • ناشر: The Astronauts

The Vanishing of Ethan Carter یک بازی ترسناک به سبک کارآگاهی است که در آن شما (تعجب!) سرنخ ها و معماها را بررسی می کنید تا بفهمید که دقیقاً چه اتفاقی برای اتان کارتر افتاده است. شما به عنوان شخصیت تحقیقی پل پروسپرو در دنیای باز باورنکردنی Red Creek Valley، WI می‌گذرید و با پدیده‌های ماوراء الطبیعه و سرنخ‌هایی مواجه می‌شوید که نشان می‌دهند اتفاق بدی در اینجا رخ داده است.

این بازی از تصاویری استفاده می‌کند که برای اولین بار در شرلوک بی‌بی‌سی به نمایش گذاشته شد، با کسرهای پروسپرو که سرنخ‌های به جا مانده را بررسی می‌کند روی صفحه نمایش داده می‌شود. با این حال، همه چیز همیشه آنطور که به نظر می رسد نیست، و این بازی که باید خرید کنید، با داستان سرایی خلاقانه و استفاده از محیط برای بالا نگه داشتن تنش، شما را در لبه صندلی خود قرار می دهد.

بازی The Vanishing of Ethan Carter

بازی Resident Evil 7: Biohazard

  • تاریخ انتشار: January 24, 2017
  • سیستم‌ها: PS4, PSVR, Xbox One, PC
  • توسعه دهنده:Capcom
  • ناشر: Capcom

اگرچه این بازی به وضوح بخشی از سری Resident Evil است، اما باید به طور جداگانه لیست شود زیرا اولین بازی در این سری است که وارد واقعیت مجازی می شود. همچنین این اولین بازی عرضه شده برای PSVR بود که هر کسی فکر می کرد ممکن است  مناسب باشد.  اگر فکر می‌کردید از بازی‌های دیگر رزیدنت اویل می‌ترسیدید، Biohazard شما را میخکوب میکند.

در این بازی چیزی بیشتر از هیولاهای تغییر شکل داده شده وجود دارد. درب قابلمه را بردارید، انبوهی از سوسک‌ها را می‌بینید، گوشه‌ای را زیر چشمی نگاه کنید، دری باز می‌شود، یک مانکن حرکت می‌کند، یا پیرزن ناگهان دوباره بالای پله‌ها قرار می‌گیرد. بعد، ممکن است در یک جشن تولد یک نسخه روانی گرفتار شوید.

علاوه بر این، VR به شما امکان می‌دهد واقعاً احساس کنید که واقعاً آنجا هستید، مهم نیست چقدر می‌دانید که یک بازی ویدیویی است. در واقع، به بازیکنان اول توصیه شده است که هر بار بیش از نیم ساعت در VR بازی کنند. اول، Biohazard واقعاً وحشتناک است. دوم، VR یک تجربه شدید است و می تواند به راحتی حتی بهترین گیمرها را تحت تأثیر قرار دهد.

biohazard یکی از ترسناک ترین بازی های ترسناک سال 2018 بود و به عنوان یکی از بهترین های تاریخ شناخته می شود.

بازی Resident Evil 7: Biohazard

 

شما اگر احساس میکنید بازی دیگری در این لیست جا افتاده است میتواندید در کامنت ها برامون کامنت کنید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من