متأسفانه، این بدان معنا بود که RE6 احساس ترس و وحشتی که بازیکنان در مورد فرنچایز دوست داشتند را از دست داد، در عوض بیشتر شبیه یک یک بازی شوتر بود. Plot ها بیش از حد پیچیده بودند، با شخصیت ها و خطوط داستانی بیش از حدی که در نهایت به جایی نرسیدند، و در کل بازی بدون جهت بود. در حالی که Resident Evil 6 طرفداران خود را دارد، اکثر آنها موافق هستند که این تغییر بازی به طور کامل اشتباه بود.
6.Tomb Raider: Angel Of Darkness
بازی Tomb Raider: Angel of Darkness ششمین قسمت از مجموعه اصلی Tomb Raider بود. چیزی که میبایست موفقیت مطمئن دیگری برای Core Design باشد، به قدری با شکست مواجه شد که به قیمت IP Tomb Raider برای توسعهدهنده تمام شد. با دور شدن از ایده مقبره ها و کشف اسرار از طریق حل پازل، Angel of Darkness رویکرد جسورانه جدیدی را برای ماجراجویی بعدی لارا ایجاد کرد که داستان را در شهرها تنظیم می کند تا یک معمای قتل را حل می کند.
طرفداران این مجموعه بهطور قابلتوجهی از این تغییر در گیمپلی، مکانها و لحن بازی کلاسیک Tomb Raider را گیج و آزرده دونستن . ترکیب آن با کنترلهای وحشتناک، حرکات بدبینانه دوربین و هوش مصنوعی ضعیف، Angel of Darkness در زمان انتشار یک آشفتگی پر از اشکال و ناتمام بود. بازی همچنان فروش خوبی داشت، اما به دلیل تغییر اساسی در مسیر خلاقانه و گیم پلی و مشکلات فنی متعدد، به مجموعه بازی Tomb Raider آسیب زد.
5.Sonic ‘06
فرنچایز سونیک در طول سالها موفقیتهای زیادی داشته است، اما یکی از بزرگترین شکستها Sonic the Hedgehog در سال 2006 بود که معمولاً به آن Sonic ’06 میگویند. یکی از بزرگترین انتقاداتی که بازی با آن روبرو شد زمان بارگذاری آن بود، به طوری که بازیکنان هنگام صحبت با هر شخصیتی موهای خود را بیرون میکشیدند و در نتیجه یک صفحه بارگذاری 30 ثانیهای جریان بازی را مختل میکرد. و این در صورتی بود که بازی به شدت کرش میکرد و بازیکنان طی بازی با سونیک و تیلز به مشکلات زیادی برخورد دار میشدند.
بازی Sonic the Hedgehog 2006، به جای بازگشت به فرم، کنترل های وحشتناک و حرکت دوربینی داشت که اغلب باعث می شد بازیکنان احساس ناامیدی کنند. بازی با دوربین خشمگین و باگ های متعدد بدتر شد. همچنین یک عشق فوقالعاده عجیب بین سونیک و یک زن انسانی وجود دارد که منجر به بسیاری از کات سینهای ترسناک مملو از دیالوگهای وحشتناک میشدند.
4.Tony Hawk’s Pro Skater 5
در سرزمین بازیهای اسکیتبرد، مجموعه Tony Hawk’s Pro Skater حکمرانی میکند البته تا زمانی که Tony Hawk’s Pro Skater 5 در سال 2015 منتشر شد، ظاهراً پس از اینکه ناشر Activision متوجه شد قرارداد مجوزش با Tony Hawk به پایان میرسد، شرکت توسعهدهنده Robomodo را متوقف کرد. یک بازی آخر با نتیجه تنها چند ماه توسعه، آشفتگی عجولانه و ناتمام بود که آن Tony Hawk’s Pro Skater 5 بود، که نتوانست تاج و تخت اسکیتبازی Tony Hawk’s Pro Skater را حفظ کند.
3.SimCity (2013)
بازی SimCity 2013 پنجمین بازی اصلی SimCity بود و قرار بود راهاندازی مجدد این فرنچایز باشد. با این حال، به محض انتشار، با مشکلاتی مواجه شد. در حالی که گرافیک به روز شده مورد استقبال پایه بازیکنان قرار گرفت، تمرکز زیاد روی چندنفره به این معنی بود که SimCity 2013 بازیکنان را ملزم می کرد که همیشه آنلاین باشند.
حتی برای نصب SimCity 2013، حتی اگر بازیکنان نسخه فیزیکی آن را خریداری کرده باشند، به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز بود. این بدان معنی بود که بازی در مواقعی غیرقابل بازی بود زیرا سرورها اغلب از کار افتاده بودند و اگر بازیکنان اینترنت عالی نداشتند، نمی توانستند بازی را که برای آن پول پرداخت کرده بودند بازی کنند. این امر بهطور قابلتوجهی خشم بسیاری از مردم را برانگیخت، و با توجه به اینکه بازی از همچنین اشکالاتی رنج میبرد، بازیکنان شهرهای خود از دست میدادند و به این معنی بود که SimCity 2013 به فرنچایز SimCity پایان داد.
2.Duke Nukem Forever
بازی Duke Nukem Forever به دلایل زیادی به عنوان یکی از معروفترین نمونههای دنباله بازی ویدیویی وحشتناک و بد در تاریخ ثبت خواهد شد. شاید شناختهشدهترین جنبه سقوط این دنباله این بود که توسعه پر مشکل راهاندازی ناموفق، Duke Nukem به قدری بینظم بود که بازی چندین بار کنار گذاشته شد و از ابتدا دوباره شروع شد. در نهایت، پس از گذراندن بیش از 14 سال در توسعه از سال 1997 تا 2011، نتیجه یک آشفتگی درهم و برهم و پر از اشکال بود.
آخرین نظرات