YT GAME

جهت دریافت سفارش به پشتیبانی تلگرام پیام بدید

۱۰ تا از بدترین دنباله های بازیها تاریخ !

فهرست مطالب

 امروز قصد داریم در مورد ۱۰ تا از بدترین دنباله های بازیها تاریخ  صحبت کنیم که به شدت بد از آب در اومدن !
هر دنباله بازی ویدیویی به شهرت نسخه قبلی خود نمی رسد، در واقع، برخی از آنها آنقدر بد هستند که به دلیل شکست خود در تاریخ بازی ها ثبت می شوند.
برای طرفداران هر سری بازی ویدیویی، شنیدن اینکه بازی مورد علاقه آنها در حال گرفتن یک دنباله جدید است آنها را به شدت خوشحال میکند. اما زمانی که این بازی ها مزخرف از آب در می آیند، این می تواند به سرعت به غم و اندوه یا حتی عصبانیت تبدیل شود. بعضی دنباله ها مانند خدای جنگ راگناروک، موفقیت آمیز هستند اما در بعضی عناوین مانند Mass Effect: Andromeda یک دنباله ای به شدت ضعیف به جا می آورند.
مواردی وجود دارد که می تواند باعث شکست یک بازی شود، گلیچ ها و باگ های آن به حدی باشد که بازی غیرقابل تحمل باشد و حتی در پشت صحنه برای توسعه دهندگان مشکل ایجاد شود. برخی از بازی‌ها سعی می‌کنند مجموعه را دوباره اختراع یا راه‌اندازی مجدد کنند، همانطور که در Mass Effect دیده می‌شود. با این حال، اگر به درستی انجام نشود، به جای اضافه کردن به داستان یک فرنچایز یا چسبیدن به فرمول آزمایش شده و بجای اینکه کاری کنند که علاقه طرفداران را جذب کند، تنها چیزی که آنها ایجاد می کنند یک آشفتگی است.

10.Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

10.Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
به دلیل اشکالات داستان ضعیف گاهی اوقات یک دنباله آنقدر بد میشود  یا ترکیبی از عوامل که باعث خلق عنوانی است که دیگر تبدیل به یک آشفتگی غیرقابل جبران می شود. با این حال، گاهی اوقات دنباله‌های بازی به دلیل تصمیم‌هایی که موقع انجام طراحی که در طول توسعه گرفته می‌شوند، شکست می‌خورند، و به همین دلیل است که «Banjo-Kazoie: Nuts & Bolts» دنباله‌ای وحشتناک بود. خود بازی بسیار خوب است. وقتی بانجو و کازویی وسایل نقلیه می سازند و در زمین های مسابقه، مسابقه می دهند، لذت زیادی وجود دارد.
با این حال، این تغییرات گیم پلی بود که باعث شد این دنباله از محبوبیت کمتری برخوردار باشد. به‌جای اینکه توسعه‌دهنده بازی Banjo-Kazooie، Rare، به پلتفرم‌سازی کلاسیک قسمت‌های قبلی پایبند باشد، Nuts & Bolts کاملاً بازطراحی شده و تبدیل به یک بازی مسابقه‌ای کارتونی با تمرکز بر ارتقا و جمع‌آوری وسایل نقلیه می‌شود. نتیجه این بازی این بود که هیچ چیز آن شبیه بقیه سری بازی هایی که طرفداران عاشق آن بودند نبود.

9.Star Wars: The Force Unleashed 2

9.Star Wars: The Force Unleashed 2
بازی The Force Unleashed هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های جنگ ستارگان است، حتی پس از گذشت ۱۵ سال. با داشتن یک طرح خوب نوشته شده، شخصیت‌های عالی و مکانیک‌های رزمی جالب، طرفداران از شنیدن این که دنباله‌ای خواهد داشت هیجان‌زده شدند. با این حال، وقتی دو سال بعد، در سال 2010، Star Wars: The Force Unleashed 2 منتشر شد، بازیکنان را نا امید کرد !
طرح داستانی آن آشفته‌ بود و نسخه جدید استارکیلر Force Unleashes 2 نسبت به شخصیت‌پردازی او در بازی اول خسته‌کننده‌تر بود. در حالی که بازیکنان و منتقدان ادعا داشتند که مبارزه های بازی هنوز هم سرگرم کننده است، و قدرت های Starkiller باعث می شود بازیکن واقعاً احساس کنند که یک شخص قدرتمند هستند، طراحی سطح خسته کننده، انیمیشن های تکراری و باس فایت های بدون الهام باعث شد که The Force Unleashed 2 بسیاری از آنچه را که بازی اول ساخته بود از دست بدهد.

8.Devil May Cry 2

Devil May Cry 2
بازی Devil May Cry 2 در میان طرفداران این فرنچایز بدنام است زیرا واقعاً وحشتناک از آب دراومد . هنگام انتشار،Devil May Cry این بازی انقلابی بود و بازیکنان را با مبارزات، شخصیت‌ها و مفهومش شگفت‌زده کرد. سپس DMC2 آمد و همه را ناامید کرد.
بازی Devil May Cry 2 برخی از بهترین قسمت‌های نسخه قبلی خود را برداشت و اساساً آنها را کنار گذاشت. دانته بامزه و خودپسند ناگهان به‌طور دردناکی خسته‌کننده بود، در حالی که مبارزه در Devil May Cry2 اکنون هیچ چالشی واقعی نداشت. ترکیب‌های بصری به به شدت نا رضایت بخش بود که به طور کلی دنباله ای را ایجاد کرد که بازیکنان از آن متنفر بودند.

7.Resident Evil 6

Resident Evil 6

فرنچایز رزیدنت اویل زمانی که برای اولین بار منتشر شد، بازی‌های ژانر بقا و ترسناک را تغییر داد و با دنباله‌های متعددش، مجموعه‌ای از موفقیت‌ها را به دست آورد – یعنی تا زمانی که Capcom تلاش کرد تا ششمین بازی از این سری را در مسیر جدیدی قرار دهد. با داستان های درهم تنیده ای که در بسیاری از قاره های مختلف اتفاق می افتد. طرفداران این مجموعه تقریباً به طور کلی موافق هستند که RE6 بدترین و منفورترین بازی سری Resident Evil است.

متأسفانه، این بدان معنا بود که RE6 احساس ترس و وحشتی که بازیکنان در مورد فرنچایز دوست داشتند را از دست داد، در عوض بیشتر شبیه یک یک بازی شوتر بود. Plot ها بیش از حد پیچیده بودند، با شخصیت ها و خطوط داستانی بیش از حدی که در نهایت به جایی نرسیدند، و در کل بازی بدون جهت بود. در حالی که Resident Evil 6 طرفداران خود را دارد، اکثر آنها موافق هستند که این تغییر بازی به طور کامل اشتباه بود.

6.Tomb Raider: Angel Of Darkness

Tomb Raider: Angel Of Darkness
بازی Tomb Raider: Angel of Darkness ششمین قسمت از مجموعه اصلی Tomb Raider بود. چیزی که می‌بایست موفقیت مطمئن دیگری برای Core Design باشد، به قدری با شکست مواجه شد که به قیمت IP Tomb Raider برای توسعه‌دهنده تمام شد. با دور شدن از ایده مقبره ها و کشف اسرار از طریق حل پازل، Angel of Darkness رویکرد جسورانه جدیدی را برای ماجراجویی بعدی لارا ایجاد کرد که داستان را در شهرها تنظیم می کند تا یک معمای قتل را حل می کند.
طرفداران این مجموعه به‌طور قابل‌توجهی از این تغییر در گیم‌پلی، مکان‌ها و لحن بازی کلاسیک Tomb Raider  را گیج و آزرده دونستن . ترکیب آن با کنترل‌های وحشتناک، حرکات بدبینانه دوربین و هوش مصنوعی ضعیف، Angel of Darkness در زمان انتشار یک آشفتگی پر از اشکال و ناتمام بود. بازی همچنان فروش خوبی داشت، اما به دلیل تغییر اساسی در مسیر خلاقانه و گیم پلی و مشکلات فنی متعدد، به مجموعه بازی Tomb Raider آسیب زد.

5.Sonic ‘06

Sonic ‘06
فرنچایز سونیک در طول سال‌ها موفقیت‌های زیادی داشته است، اما یکی از بزرگترین شکست‌ها Sonic the Hedgehog در سال 2006 بود که معمولاً به آن Sonic ’06 می‌گویند. یکی از بزرگترین انتقاداتی که بازی با آن روبرو شد زمان بارگذاری آن بود، به طوری که بازیکنان هنگام صحبت با هر شخصیتی موهای خود را بیرون می‌کشیدند و در نتیجه یک صفحه بارگذاری 30 ثانیه‌ای جریان بازی را مختل می‌کرد. و این در صورتی بود که بازی به شدت کرش می‌کرد و بازیکنان طی بازی با سونیک و تیلز به مشکلات زیادی برخورد دار میشدند.
بازی Sonic the Hedgehog 2006، به جای بازگشت به فرم، کنترل های وحشتناک و حرکت دوربینی داشت که اغلب باعث می شد بازیکنان احساس ناامیدی کنند. بازی با دوربین خشمگین و باگ های متعدد بدتر شد. همچنین یک عشق فوق‌العاده عجیب بین سونیک و یک زن انسانی وجود دارد که منجر به بسیاری از کات سین‌های ترسناک مملو از دیالوگ‌های وحشتناک می‌شدند.

4.Tony Hawk’s Pro Skater 5

Tony Hawk's Pro Skater 5
در سرزمین بازی‌های اسکیت‌برد، مجموعه‌ Tony Hawk’s Pro Skater حکمرانی میکند البته تا زمانی که Tony Hawk’s Pro Skater 5 در سال 2015 منتشر شد، ظاهراً پس از اینکه ناشر Activision متوجه شد قرارداد مجوزش با Tony Hawk به پایان می‌رسد، شرکت توسعه‌دهنده Robomodo را متوقف کرد. یک بازی آخر با نتیجه تنها چند ماه توسعه، آشفتگی عجولانه و ناتمام بود که آن Tony Hawk’s Pro Skater 5 بود، که نتوانست تاج و تخت اسکیت‌بازی Tony Hawk’s Pro Skater را حفظ کند.

3.SimCity (2013)

SimCity (2013)
بازی SimCity 2013 پنجمین بازی اصلی SimCity بود و قرار بود راه‌اندازی مجدد این فرنچایز باشد. با این حال، به محض انتشار، با مشکلاتی مواجه شد. در حالی که گرافیک به روز شده مورد استقبال پایه بازیکنان قرار گرفت، تمرکز زیاد روی چندنفره به این معنی بود که SimCity 2013 بازیکنان را ملزم می کرد که همیشه آنلاین باشند.
حتی برای نصب SimCity 2013، حتی اگر بازیکنان نسخه فیزیکی آن را خریداری کرده باشند، به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز بود. این بدان معنی بود که بازی در مواقعی غیرقابل بازی بود زیرا سرورها اغلب از کار افتاده بودند و اگر بازیکنان اینترنت عالی نداشتند، نمی توانستند بازی را که برای آن پول پرداخت کرده بودند بازی کنند. این امر به‌طور قابل‌توجهی خشم بسیاری از مردم را برانگیخت، و با توجه به اینکه بازی از همچنین اشکالاتی رنج می‌برد، بازیکنان شهرهای خود از دست میدادند و به این معنی بود که SimCity 2013 به فرنچایز SimCity پایان داد.

2.Duke Nukem Forever

Duke Nukem Forever

بازی Duke Nukem Forever به دلایل زیادی به عنوان یکی از معروف‌ترین نمونه‌های دنباله بازی ویدیویی وحشتناک و بد در تاریخ ثبت خواهد شد. شاید شناخته‌شده‌ترین جنبه سقوط این دنباله این بود که توسعه پر مشکل راه‌اندازی ناموفق، Duke Nukem به قدری بی‌نظم بود که بازی چندین بار کنار گذاشته شد و از ابتدا دوباره شروع شد. در نهایت، پس از گذراندن بیش از 14 سال در توسعه از سال 1997 تا 2011، نتیجه یک آشفتگی درهم و برهم و پر از اشکال بود.

گرافیک قدیمی بود، کنترل‌ها پاسخگو نبودند، و طراحی مرحله ها را فقط می‌توان ابتدایی توصیف کرد. بدتر از آن، نمایش Duke Nukem شامل زنانی بود که توسط چندین منتقد به‌عنوان ترسناک و حتی نفرت‌انگیز توصیف شد، حالت ت چندنفره حتی شامل کتک زدن زنان میشد. به طور کلی، بازیکن Duke Nukem Forever احساس می‌کرد که چندین بازی با هم ترکیب شده‌اند، و احتمالاً مانند Gearbox همان چیزی است که می‌توانست از فرنچایز را از نابودی نجات دهد.

1.Bomberman: Act Zero

Bomberman: Act Zero
وقتی بازیکنان به بازی های Bomberman فکر می کنند، احتمالاً یک پسر کارتونی بامزه را تصور می کنند که در اطراف یک پیچ و خم طراحی شده بازیگوش می کنند. در واقع، این زیبایی‌شناسی جذاب، همراه با انفجارها، بود که بازیکنان Bomberman عاشق آن بودند، بنابراین زمانی که توسعه‌دهنده هادسون سافت همه آن‌ها را برای Bomberman: Act Zero حذف کرد، عجیب بود. در حالی که هیچ چیز در مورد گیم پلی واقعاً تغییر نکرده بود، Bomberman: Act Zero به هیچ چیز دیگری در این فرنچایز شبیه نبود.
هادسون سافت تصمیم گرفت به‌جای بازی‌کننده‌های گرافیکی انیمیشنی که به آن عادت کرده بودند، یک راه‌اندازی جدی از تنظیمات فرنچایز Bomberman: Act Zero و داستان را در آینده‌ای تاریک راه‌اندازی کند. نیازی به گفتن نیست که طرفداران کمی گیج شده بودند. با این حال، Bomberman: Act Zero می‌توانست تغییرات جدید را تحمل کند، البته اگر گیم‌پلی نیمه مناسب بود. متأسفانه، همه سطوح دقیقاً یکسان به نظر می‌رسند، تشخیص برخورد وحشتناک بود، و هوش مصنوعی به طرز وحشتناکی نامتعادل بود، که همه اینها باعث می‌شود که Bomberman: Act Zero یکی از بدترین دنباله‌های بازی ویدیویی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من