YT GAME

جهت دریافت سفارش به پشتیبانی تلگرام پیام بدید

همه چیز در مورد بازی Hogwarts Legacy

فهرست مطالب

درباره بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy یک بازی نقش‌آفرینی اکشن ۲۰۲۳ است که توسط Avalanche Software توسعه یافته و توسط Warner Bros. Games با برچسب Portkey Games منتشر شده است. این بازی بخشی از فرانچایز دنیای جادوگری است که یک قرن قبل از رویدادهایی که در رمان‌های هری پاتر شرح داده شده است، اتفاق می‌افتد. بازیکن دانش‌آموزی را کنترل می‌کند که در مدرسه جادوگری هاگوارتز ثبت‌نام کرده و یاد می‌گیرد که از مجموعه‌ای از توانایی‌ها و اشیاء جادویی استفاده کند. با کمک دانشجویان و اساتید، قهرمان داستان سفری را آغاز می‌کند تا راز باستانی پنهان در دنیای جادوگری را کشف کند.

آمار و اطلاعات بازی Hogwarts Legacy

پس از خرید آنها توسط برادران وارنر در سال 2017، بازی Hogwarts Legacy اولین نسخه از Avalanche است که به استودیوی تعاملی دیزنی و محصولات آن مرتبط نیست. توسعه این بازی در سال 2018 آغاز شد، در حالی که تصاویر بازی قبل از انتشار در همان سال در اینترنت به بیرون درز کرد. خط داستانی به گونه‌ای طراحی شده بود که در دوره‌ای بی‌تاثیر توسط شخصیت‌های جادوگر اتفاق بیفتد، و به بازیکنان این فرصت را می‌داد که در جهان متمایز خود غوطه‌ور شوند.

(خرید اکانت قانونی بازی Hogwarts Legacy برای PS5 و PS4)

این بازی پس از معرفی در سال 2020، انتظارات قابل توجهی را به همراه داشت. قبل از انتشار، به دلیل دیدگاه‌های خالق هری پاتر، جی کی رولینگ، درباره افراد تراجنسیتی و اتهاماتی مبنی بر استفاده از یهودی‌ستیزی که منجر به درخواست‌هایی برای تحریم شد، بحث‌هایی را به همراه داشت. به دنبال برخی تاخیرها، سرانجام این بازی در 10 فوریه 2023 برای PlayStation 5، Windows، و Xbox Series X/S، در 5 می 2023 برای PlayStation 4 و Xbox One و در 14 نوامبر 2023 برای Nintendo Switch منتشر شد. دوره دسترسی اولیه به بازی Hogwarts Legacy منجر به رکوردشکنی بینندگان در پلتفرم استریم Twitch شد و آن را به پربیننده‌ترین بازی تک نفره در تمام دوران در این پلتفرم تبدیل کرد.

در عرض دو هفته پس از عرضه، بازی بیش از 12 میلیون نسخه و 850 میلیون دلار درآمد فروش جهانی داشت. تا 5 می 2023، درآمد آن به 1 میلیارد دلار رسید و تا آغاز سال 2024، فروش جهانی آن به 24 میلیون نسخه رسید.
بازی Hogwarts Legacy عموماً نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، با تمجید از مبارزات، طراحی جهان، شخصیت‌ها، تنوع محتوا، و وفاداری به منبع، اما همچنین به این بازی انتقادهایی هم شد، به دلیل عدم نوآوری به عنوان یک بازی جهان باز و مشکلات فنی. این بازی جوایزی از جمله نامزدی برای دو D.I.C.E را دریافت کرد. یک جایزه گرمی برای موسیقی متن آن و دو جایزه بازی BAFTA.

گیم پلی بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که از منظر سوم شخص انجام می‌شود.دنیای این بازی در مدرسه جادوگری هاگوارتز و نواحی اطراف آن، تحت تأثیر حق امتیاز دنیای جادوگری قرار دارد. در طول خلق شخصیت، بازیکن می تواند ظاهر، جنسیت، صدا و نوع بدن شخصیت خود را انتخاب کند. آنها همچنین ممکن است یکی از چهار خانه هاگوارتز را انتخاب کنند. همانطور که بازیکنان در طول بازی پیشرفت می‌کنند، شخصیت بازیکن آن‌ها یاد می‌گیرد که طلسم بسازد، معجون درست کند و بر توانایی‌های رزمی مسلط شود، و در نهایت سبک مبارزه خاص خود را توسعه دهد. از طریق چالش‌های درون بازی، شخصیت بازیکن می‌تواند برای کسب سطوح امتیازات تجربه کسب کند، که به بازیکن اجازه می‌دهد به طلسم‌ها، استعدادها و توانایی‌های مختلف دسترسی داشته باشد و آن‌ها را ارتقا دهد. این چالش ها به صورت مبارزه، کوئست و اکتشاف هستند.

شخصیت‌های بازیکن می‌توانند با شخصیت‌های غیربازیکن (NPC) دوستی برقرار کنند. با رشد این روابط، همکلاسی‌ها به همراهانی تبدیل می‌شوند که می‌توانند بازیکنان را در سفر همراهی کنند، توانایی‌هایشان را گسترش دهند و هنگام یادگیری داستان‌های بازیکنان، مأموریت‌های همراه منحصربه‌فردی را ارائه دهند. این بازی هر یک از چهار خانه هاگوارتز، گریفیندور، هافلپاف، ریونکلاو، و اسلیترین ، همچنین یک اتاق مشترک منحصر به فرد را ارائه می دهد. این اتاق‌ها فقط برای خانه فعلی بازیکن انتخاب شده و توسط کلاه مرتب‌سازی قابل دسترسی هستند. همراه با انتخاب خانه، بازیکن ماموریت های انحصاری متفاوتی را دریافت می کند. در حالی که امتیاز خانه برای چهار خانه هاگوارتز در طرح بازی نقش دارد، آنها تحت تأثیر اقدامات بازیکن نیستند.

در کنار تجربیات در قلعه هاگوارتز، بازیکن می‌تواند مناطق مرتبط مانند دهکده جادویی Hogsmeade، Forbidden Forest، یا Room of Requirement را کاوش کند. هاگزمید دارای موسساتی مانند مسافرخانه سه جارو است که محل تجمع روستاییان و دانش آموزان است. Hog’s Head، مسافرخانه ای با شهرت کمتر. و Zonko’s، یک فروشگاه فروش کالاهای جوک. اتاق مورد نیاز دارای عناصر سفارشی سازی محیطی است. بازیکنان می توانند اتاق را با چندین شیء در حین پیشرفت در بازی تغییر دهند. می توان آن را کاملا شخصی کرد و معماری آن را می توان تغییر داد.

این اتاق برای قرار دادن و مراقبت از وسایل کاربردی مانند ایستگاه های دم کردن و گلدان های کاشت استفاده می شود که می توان آنها را نیز سفارشی کرد. برخی از جانوران جادویی را می توان در یک “ویواریوم” انتخاب شده نگه داشت، مکانی جداگانه که بازیکن از آنها مراقبت می کند. بازیکنان می‌توانند جانوران جادویی مختلف، از جمله هیپوگریف‌ها و تسترال‌ها را اهلی کنند، از آنها مراقبت کنند و سوار شوند. سایر موجودات جادویی قابل تعامل عبارتند از تک شاخ، زانو، و اسکین پفکی. گیاهان رشد یافته و به دست آمده را می توان در جنگ مورد استفاده قرار داد، مانند ترنجک که برای بیهوش کردن دشمنان استفاده می شود.

از آنجایی که بازی دارای گیم پلی جهان باز است، بازیکنان می توانند نقشه را هر طور که می خواهند کشف کنند. در حین اکتشاف، بازیکنان این گزینه را دارند که با جستجوی صندوقچه های گنج، تجهیزات را به دست آورند. طلسم Revelio از اکتشاف بازیکن با عمل به عنوان یک ابزار اسکن برای کشف اسرار پشتیبانی می کند.

برای سفر در اطراف نقشه، بازیکنان می توانند از بین گزینه های مختلف یکی را انتخاب کنند. بازیکنان می‌توانند از پودر Floo برای سفر سریع استفاده کنند، یا می‌توانند پس از شرکت در کلاس پرواز با جارو بر روی نقشه پرواز کنند. شرکت در کلاس ها یکی از عناصر اصلی بازی است. کلاس‌ها به‌عنوان بخشی از داستان عمل می‌کنند و مکانیک‌های گیم‌پلی را ارتقا می‌دهند. پیشرفت در طول بازی باعث می شود که فضای داخلی و خارجی قلعه از نظر بصری تغییر کند و با فصول مطابقت داشته باشد.

تنظیمات و کارکترهای بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy در اواخر دهه 1800 اتفاق می‌افتد و در چندین مکان دنیای جادوگری مانند قلعه هاگوارتز، هاگزمید و ارتفاعات اسکاتلند اتفاق می‌افتد. بازیکن نقش دانش آموزی را ایفا می کند (با صدای سباستین کرافت یا آملیا گتینگ) که تحصیلات خود را در سال پنجم در هاگوارتز آغاز می کند. شخصیت بازیکن دارای قدرت کنترل یک جادوی مرموز باستانی است و کلید یک “راز باستانی” را در دست دارد که ثبات دنیای جادوگران را تهدید می کند. ماموریت آنها کشف دلایل تجدید حیات این جادوی فراموش شده و کسانی است که در تلاش برای مهار قدرت آن هستند.

بازیکن در بازی با شخصیت‌های مختلفی روبرو می‌شود که مرتبط‌ترین آن‌ها اساتید و هم‌دانش‌جویان آن‌ها هستند. پروفسور Eleazar Fig، جادوگری که تئوری جادو را در هاگوارتز تدریس می کند، متحد اصلی در طول ماجراجویی بازیکن است. شخصیت‌های دیگری که قهرمان داستان با آنها ملاقات می‌کند عبارتند از آمیت تاکار (آصف علی) و اورت کلوپتون (لوک یانگ‌بلود)، پروفسور اونای (کانداس کین) و شاه (سوم کاپیلا)، و همچنین مدیر مدرسه فینیاس نیگلوس بلک (سایمون پگ) و پروفسور ماتیلدا، دانش‌آموزان هاگوارتز، آمیت تاکار (آصف علی) و اورت کلوپتون (لوک یانگ‌بلاد) (لسلی نیکول). قهرمان داستان همچنین می‌تواند با دانش‌آموزان ناتسای اونای، پاپی سویتینگ و سباستین سالو که به عنوان شخصیت‌های همراه در سفر قهرمان داستان شرکت می‌کنند، دوستی برقرار کند. آنتاگونیست های برجسته در بازی عبارتند از رانروک، رهبر شورش جن، و ویکتور روکوود، رهبر گروهی از جادوگران تاریک.

داستان بازی Hogwarts Legacy

قهرمان داستان نامه ای از پروفسور ویزلی دریافت می کند که حضور آنها در مدرسه جادوگری هاگوارتز به عنوان دانش آموز سال پنجم را تایید می کند و پروفسور فیگ را به عنوان مربی قهرمان داستان تعیین می کند. انجیر قهرمان داستان را از لندن تا هاگوارتز از طریق یک مربی پرواز اسکورت می کند. در حین بررسی یک مصنوع ناشناخته، یک اژدها به آنها حمله می‌کند و باعث می‌شود که آن دو به دنبال یک پورت‌کلی پنهان در داخل مصنوع بروند و آنها را به گرینگوت از راه دور منتقل کند. با استفاده از Portkey برای ورود به یک طاق قدیمی، قهرمان داستان می‌آموزد که می‌تواند آثار جادوی باستانی را ببیند. این دو نفر قبل از فرار به هاگوارتز با یک گابلین متخاصم به نام رانروک روبرو می شوند، جایی که قهرمان داستان در یکی از چهار خانه طبقه بندی می شود.

قهرمان داستان طلسم های مختلفی را در طول کلاس ها یاد می گیرد و با یک همراه به سفری به هاگزمید می رود که در آنجا ترول فرستاده شده توسط Ranrok به آنها حمله می کند و از آنها شکست می خورد. قهرمان داستان نیز مخفیانه وارد کتابخانه می شود و کتابی با صفحات گم شده پیدا می کند. در حالی که پروفسور فیگ کتاب را مطالعه می کند، شخصیت اصلی صفحات گم شده را پیدا می کند و یک اتاق مخفی در زیر هاگوارتز به نام اتاق نقشه پیدا می کند، جایی که بعداً چندین بار با انجیر بازدید می کنند و با پرتره های چهار استاد فقید هاگوارتز صحبت می کنند که خود را به عنوان “اتاق نقشه” می نامند. “نگهبانان” که هدف آنها محافظت از اسرار جادوی باستانی از دنیای جادوگران است.

برای فاش کردن اسرار جادوی باستانی، قهرمان چهار آزمایش باقی مانده توسط نگهبانان را تکمیل می کند. این آزمایش‌ها دارای پازل‌های پیچیده و کارهای خطرناکی است که به مهارت‌هایی نیاز دارد که قهرمان داستان کسب کرده است، که هر کدام به یک پنسیو منتهی می‌شوند، یک وسیله جادویی که برای ذخیره و مرور خاطرات استفاده می‌شود. قهرمان داستان از خاطرات می‌آموزد که ایزیدورا مورگاناچ، دانشجوی هاگوارتز که استادی با توانایی‌هایی مشابه قهرمان داستان شد، با نگهبانان درگیری داشت و پس از استفاده از آن برای استخراج احساسات منفی، به‌ویژه از او، مخزن پنهانی از جادوی باستانی را پشت سر گذاشت. پدر رنج کشیده نگهبانان متوجه شدند که ایزیدورا برای افزایش قدرت خود احساسات استخراج شده را استنشاق می کند و نتوانستند او را منصرف کنند و یکی از آنها را مجبور کردند که او را با نفرین کشتار از بین ببرد. از طریق ماجراجویی‌های دیگر، قهرمان داستان همچنین متوجه می‌شود که رانروک، رهبر یک شورش اجنه علیه جادوگران، به دنبال یافتن مخزن و سوء استفاده از آن برای اهداف خود است. برای یافتن آن، او با گروهی از جادوگران تاریک به رهبری ویکتور روکوود، از نوادگان یکی از نگهبانان، همکاری می کند.

فیگ به طور مرگبار زخمی می شود و قهرمان داستان با اژدها می جنگد و با نابود کردن رانوک و انجام همان کاری که قبلاً انتخاب کرده بودند به شورش گابلین پایان می دهد. بدون توجه به انتخاب آنها، فیگ می میرد و مدیر مدرسه بلک و پروفسور ویزلی به افتخار او مراسم برگزار می کنند.

شخصیت اصلی برای پایان دادن به تحصیلات عادی به مدرسه برمی گردد. آن‌ها همچنین به کاوش در مناطق اطراف قلعه ادامه می‌دهند و با همراهان سباستین سالو، پاپی سوییتینگ و ناتسای اونای اگر قبلاً آن‌ها را کامل نکرده‌اند، به ماجراجویی می‌پردازند. این سفر با اعطای 100 امتیاز خانه توسط پروفسور ویزلی به قهرمان داستان برای این ماجراجویی خارق‌العاده به پایان می‌رسد، که در نهایت منجر به برنده شدن جام خانه برای خانه مربوطه می‌شود.

توسعه بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy توسط Avalanche Software، که توسط Warner Bros. Interactive Entertainment از Disney در ژانویه 2017 خریداری شد، توسعه داده شد. در همان سال، برادران وارنر یک برچسب انتشاراتی جدید به نام Portkey Games تأسیس کرد که به مدیریت مجوز دنیای جادوگران اختصاص داشت. این بازی اولین پروژه Avalanche است که با استودیوی تعاملی Disney و محصولات آن مرتبط نیست. این بازی جهان باز با استفاده از Unreal Engine 4 توسعه یافته است. جی کی رولینگ، نویسنده سریال هری پاتر، مستقیماً در توسعه آن نقشی نداشت. با این حال، برادران وارنر اذعان کرد که آثار ادبی او به عنوان مبنایی برای همه پروژه‌ها در دنیای جادوگری بوده است. کارشناسان بودجه کلی بازی را 150 میلیون دلار تخمین می زنند.

نویسنده اصلی، مویرا اسکوایر، اظهار داشت که داستان به طور هدفمند در دوره‌ای قرار داده شده است که هیچ شخصیت ثابتی از مجموعه دنیای جادوگران وجود نداشته است، و این امکان را فراهم می‌کند تا دنیای منحصربه‌فرد خود را در محیطی شبیه به هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز به بازیکن ارائه دهد. تیم نویسندگی بر ایجاد یک “مجموعه متنوع” از شخصیت‌ها برای بازیکنان تمرکز کرد تا به طور بالقوه با آنها به روشی مثبت شناسایی شوند. اگرچه شخصیت‌های اصلی هری پاتر در بازی Hogwarts Legacy غایب هستند، اما برخی از آنها مانند نیک بدون سر و پیوز پولترگیست در بازی حضور دارند. این تیم همچنین یک خالق شخصیت فراگیر و اولین شخصیت تراجنسیتی فرنچایز، Sirona Ryan را معرفی کرد.

بوستون مدسن، رهبر محیط زیست برای ایجاد هاگوارتز، بر اهمیت ایجاد عناصر محیطی نزدیک به منبع کتاب‌های هری پاتر تأکید کرد. مدسن اظهار داشت که اگرچه این نسخه هاگوارتز متعلق به Avalanche Software است، اما طوری ساخته شده است که به راحتی قابل تشخیص باشد. کارگردان بازی آلن تیو همچنین اضافه کرد که هدف آنها فراتر از مناطق مورد انتظار است تا به مردم اجازه دهند مکان های جدید و اتاق های کشف نشده را کشف کنند. تیو و مدسن در ادامه توضیح دادند که آنها تلاش کردند تا هر اتاق مشترک چهار خانه هاگوارتز را به عنوان یک تجربه منحصر به فرد برای اعضای آن فراهم کنند، که با افزودن موسیقی منحصر به فرد برای هر خانه تقویت می شود. هدف اصلی ایجاد فضایی دلپذیر بود که حس نوستالژی و تعلق را تقویت کند.

طراح اصلی تروی لیویت اظهار داشت که استودیو انعطاف پذیری لازم برای انتخاب عناصری را دارد که طرفداران بیشتر در مورد آنها مشتاق بودند. او همچنین اشاره کرد که بازی Hogwarts Legacy برای ارائه «تجربه دنیای جادوگری» به طرفدارانی طراحی شده است که همیشه هنگام خواندن کتاب‌ها یا تماشای فیلم‌ها، بدون برنامه یا پیام خاصی می‌خواستند. همچنین تروی جانسون که در زمینه طراحی بازی کار می کرد، توضیح داد که با پیشرفت های فناوری مدرن و کنسول های بازی، می توان یک بازی شایسته بر اساس دنیای جادوگران ایجاد کرد. دنیای باز بازی عمداً برای تحقق دو هدف اصلی طراحی شده بود: اجازه دادن آزادی کلی به بازیکنان در حین بازی و ارائه فرصت‌هایی برای ایجاد یک تجربه بازی که بسیار شخصی‌سازی شده است و می‌توان از آن به روش منحصر به فرد خود لذت برد.


موسیقی بازی Hogwarts Legacy

موسیقی متن توسط چاک ای. مایرز، جی. اسکات راکوزی و پیتر موری ساخته شده است، از جمله آهنگ‌های دیگری توسط الکساندر هوروویتز. به گفته مایرز، روند توسعه نزدیک به چهار سال به طول انجامید. ناتان ایوبی، هماهنگ‌کننده تولید صوتی، خاطرنشان کرد که در حالی که آنها از کارهای قبلی آهنگساز جان ویلیامز مرتبط با هری پاتر الهام گرفته‌اند، اما بر ایجاد سبک منحصر به فرد خود تمرکز کرده‌اند. در یک ویدیو از پشت صحنه، آهنگسازان موری و راکوزی درباره ساخت موسیقی متن میراث هاگوارتز اظهار نظر کردند. آنها توضیح دادند که چالش فرآیند خلاقانه آن ایجاد تعادل بین ترکیب اصلی با موسیقی موجود فیلم های دنیای جادوگری است. یکی از آهنگ‌ها، Overture to the Unwritten، قبل از موسیقی متن منتشر شد. این آهنگ توسط ارکستر سمفونیک و کر سون اسپرینگز به عنوان کپچر زنده از یک ارکستر 54 قطعه ای اجرا شد.

در دسامبر 2022، خبر انتشار موسیقی متن در فوریه 2023 اعلام شد. این آلبوم به‌عنوان دو آلبوم دیجیتالی دوتایی شامل ۷۵ قطعه منتشر شد: میراث هاگوارتز (موسیقی متن بازی ویدیویی اصلی) و میراث هاگوارتز (موضوعات مطالعه از موسیقی متن بازی ویدیویی اصلی). موسیقی متن نیز بر روی وینیل منتشر شد که توسط جیمز پلاتکین مستریر شد و توسط موندو توزیع شد. در 25 ژوئن، هالیوود میزبان کنسرتی به مناسبت ده سالگی جوایز گیم بود که شامل مجموعه‌ای از موسیقی بازی‌های ویدیویی سال‌های اخیر، از جمله میراث هاگوارتز بود. موسیقی توسط ارکستر هالیوود بول اجرا شد.این رویداد با مشارکت فیلارمونیک لس آنجلس و رهبری آهنگساز لورن بالف برگزار شد.

انتشار بازی Hogwarts Legacy

قبل از هر بیانیه رسمی در مورد توسعه یا انتشار بازی Hogwarts Legacy، فیلم‌های گیم‌پلی این بازی در سال 2018 لو رفت. بازی Hogwarts Legacy به طور رسمی در یک رویداد PlayStation 5 در سپتامبر 2020 معرفی شد، و در سال 2021 برای PlayStation 4، PlayStation 5، Windows، Xbox One و Xbox Series X/S عرضه شد. انتشار این بازی دو بار به تعویق افتاد، ابتدا تا 2022، و بعداً تا 10 فوریه 2023. نسخه‌های PS4 و Xbox One بازی نیز دو بار به تعویق افتاد، از فوریه 2023 تا ماه می. این بازی در سه نسخه به نام های: نسخه استاندارد، نسخه دلوکس و نسخه کالکتور عرضه شد. نسخه Deluxe شامل یک مانت انحصاری، یک ست لباس و یک مکان جدید در میدان نبرد به عنوان محتوای اضافی است. نسخه Collector’s Edition شامل محتویات قبلی نیز می شود، اما همچنین دارای یک قاب فولادی، یک جعبه و یک کلکسیون “عصای شناور” است. خریداران نسخه استاندارد همچنین این گزینه را دارند که با خرید محتوای اضافی جداگانه، به نسخه دلوکس ارتقا دهند. دسترسی زودهنگام برای افرادی که نسخه فیزیکی Collector’s Edition یا Digital Deluxe Edition را در کنسول یا رایانه شخصی در ۷ فوریه ۲۰۲۳ پیش‌سفارش داده بودند، در دسترس قرار گرفت.

امیدوارم که از مطالعه این مطلب در مورد بازی Hogwarts Legacy لذت برده باشید.

با وای تی گیم همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من