YT GAME

جهت دریافت سفارش به پشتیبانی تلگرام پیام بدید

همه چیز در مورد بازی Sekiro Shadows Die Twice

فهرست مطالب

درباره بازی Sekiro Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows Die Twice یک بازی اکشن ماجراجویی برای سال ۲۰۱۹ است که توسط FromSoftware توسعه یافته است.
این بازی در ژاپن توسط FromSoftware و در سطح بین‌المللی توسط Activision برای PlayStation 4، Windows و Xbox One در مارس ۲۰۱۹ و برای Stadia در اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

(خرید اکانت قانونی بازی Sekiro Shadows Die Twice برای PS5 و PS4)

بازیکنان ولف را کنترل می‌کنند، یک شینوبی که برای نجات ارباب خود تلاش می‌کند و برای سرنوشت آشینا با دشمنان خود درگیر می‌شود. گیم پلی بر روی مخفی کاری، اکتشاف، و نبرد متمرکز شده است، با تاکید ویژه بر مبارزات باس فایت ها.
این بازی در ژاپن تخیلی، در دوره سنگوکو اتفاق می‌افتد و به اسطوره‌شناسی و فلسفه بودایی ارجاع زیادی دارد.
کارگردان اصلی، هیدتاکا میازاکی، می‌خواست (IP) جدیدی ایجاد کند که نشان‌دهنده انحراف از سری Dark Souls آن‌ها بود و به بازی‌هایی مانند Tenchu ​​برای الهام گرفتن نگاه می‌کرد.

بازی Sekiro Shadows Die Twice مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، آنها گیم پلی و تنظیمات آن را تحسین کردند و آن را به خوبی با کار گذشته FromSoftware مقایسه کردند، اگرچه نظرات در مورد سختی آن متفاوت بود. این بازی برنده چندین جایزه پایان سال از جمله جایزه بهترین بازی سال شد و تا سپتامبر ۲۰۲۳ بیش از ده میلیون نسخه فروخته است.

گیم پلی بازی Sekiro Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows Die Twice یک بازی اکشن ماجراجویی است که از دید سوم شخص انجام می‌شود.
در مقایسه با سری Dark Souls FromSoftware، این بازی دارای عناصر نقش آفرینی کمتری است، فاقد خلق شخصیت و توانایی بالا بردن سطح مختلف آمار است، و هیچ عنصر چندنفره ای ندارد.
با این حال، این شامل ارتقاء توانایی‌های ویژه با بازوی مصنوعی، درخت مهارت و سفارشی‌سازی توانایی محدود است. نبرد در Sekiro به جای حمله برای کاهش نقاط سلامت دشمن، حول محور استفاده از کاتانا برای حمله به وضعیت و تعادل آنها و همچنین منحرف کردن حملات دشمن وارد می‌شود، که در نهایت منجر به دریچه‌ای می‌شود که امکان یک ضربه مهلک را فراهم می‌کند.

این بازی همچنین دارای عناصر مخفی کاری است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد که در صورت عدم شناسایی توسط دشمنان، فوراً آنها را از بین ببرند یا به شدت به آنها آسیب برسانند.
علاوه بر این، شخصیت بازیکن می‌تواند از ابزارهای مختلفی برای کمک به مبارزه و اکتشاف استفاده کند، مانند یک قلاب.

داستان بازی Sekiro Shadows Die Twice

در اواخر دوره سنگوکو، طایفه آشینا به رهبری کنسی ایشین آشینا، سرزمینی غنی از لطف الهی را تصرف کردند، از جمله یک خدای خارجی به نام اژدهای الهی که می تواند از طریق یک سلسله خونی به نام “میراث اژدها” و از طریق آب های جوان کننده، جاودانگی را به ارمغان بیاورد.
در طول این مدت، یک یتیم بی نام توسط جغد شینوبی سرگردان به فرزندی پذیرفته می شود که نام پسر را “گرگ” می گذارد و او را در راه خود آموزش می دهد.  همانطور که ولف بزرگ می شود، جغد محافظت از لرد جوان کورو، آخرین نفر از خط میراث اژدها را به او سپرد.

دو دهه بعد، ایشین که اکنون سالخورده است در بستر مرگ است و آشینای ضعیف شده توسط نیروهای وزارت کشور محاصره می شود تا اتحاد ژاپن را به پایان برساند.  نوه خوانده ایشین، جنیچیرو، ناامید از نجات قبیله اش، به دنبال کورو می گردد تا از خون او برای ایجاد ارتشی جاودانه استفاده کند.
ایشین که با روش‌های نوه‌اش مخالف است، پزشک خصوصی‌اش، اما، به ولف هشدار می‌دهد تا آن دو بتوانند فرار کنند.

با این حال، Genichiro با آنها مقابله می کند و Wolf را در یک دوئل شکست می دهد، بازوی چپ او را قطع می کند و کورو را اسیر می کند.  ولف توسط مردی به نام مجسمه‌ساز نجات می‌یابد که به او یک بازوی مصنوعی هدیه می‌دهد.  برای نجات کورو، ولف به قلعه آشینا حمله می کند، جایی که با ایشین ملاقات می کند و نام جدیدی به او داده می شود: “سکیرو” اختیاری، Sekiro می تواند گذشته خود را از طریق مدیتیشن با استفاده از آیتم های مختلفی که پیدا می کند، مرور کند.  سه سال پیش، خانه کورو توسط راهزنان به رهبری شینوبی لیدی پروانه مورد حمله قرار گرفت که منجر به مرگ ظاهری جغد شد.  در حالی که سکیرو لیدی پروانه را شکست داد، توسط یک مهاجم ناشناس به طرز مرگباری مورد اصابت چاقو قرار گرفت و تنها پس از اینکه کورو خون خود را با او تقسیم کرد زنده ماند.

سکیرو دوباره با جنیچیرو دوئل می کند و این بار او را شکست می دهد. پس از آن، کورو از فرار امتناع می ورزد و در عوض از سکیرو می خواهد که مراسم جدایی جاودانه را بر روی او انجام دهد که منجر به مرگ او و حذف میراث اژدها می شود.
سکیرو با اکراه موافقت می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا مواد لازم برای مراسم را جمع‌آوری کند، از جمله سلاحی که می‌تواند جاودانه‌هایی را که به نام مورتال بلید از کودک الهی، آخرین بازمانده آزمایش‌ها با آب‌های جوان‌کننده، شناخته می‌شود، بکشد.

 

پس از جمع آوری بیشتر عناصر آیینی، سکیرو با جغد روبرو می شود که مرگ خود را در تعقیب میراث اژدها جعل کرده و نشان می دهد که کسی است که سه سال پیش او را چاقو زده است.

اگر سکیرو به دستور جغد از وفاداری خود به کورو چشم پوشی کند، می جنگد و ابتدا اِما و سپس ایشین را می کشد در حالی که جغد جنیچیرو را می کشد.
با این حال، سکیرو پس از آن توسط خونخواهی فاسد می شود و جغد را نیز می کشد در حالی که کورو با وحشت تماشا می کند، که منجر به پایان “شورا” می شود.

اگر سکیرو امتناع کند، جغد را در نبرد می کشد و وارد قلمرو الهی می شود تا ماده نهایی مراسم را از خود اژدهای الهی بازیابی کند.  پس از بازگشت به قلمرو فانی، سکیرو متوجه می شود که ایشین در حالی که آشینا مورد حمله وزارتخانه قرار دارد، از دنیا رفته است.  سکیرو که در میان هرج و مرج مبارزه می کند، سرانجام کورو را مورد حمله جنیچیرو می یابد که مورتال بلید دیگری را بازیابی کرده است.  پس از شکست، جنیچیرو خود را قربانی آیینی می‌کند که ایشین را در دوران اوج خود زنده می‌کند تا بتواند آشینا را بازگرداند، آرزویی که پدربزرگش علی‌رغم مخالفت با آن تلاش می‌کند به آن احترام بگذارد. پس از کشتن ایشین، بسته به موارد جمع آوری شده، سه پایان در دسترس است:

_ در پایان “انفصال جاودانه”، سکیرو این مراسم را طبق دستور انجام می دهد، کورو را می کشد و دوباره خود را فانی می کند.  پس از آن، مانند مجسمه‌ساز قبل از خود، سکیرو روزهای باقیمانده خود را صرف کندن مجسمه‌های بودا می‌کند و در عین حال پروتز خود را نگه می‌دارد تا روزی به شخص دیگری منتقل شود.

_ در پایان «تصفیه»، سکیرو مراسم دیگری را انجام می‌دهد که با کمک اما انجام می‌شود و سکیرو خود را قربانی می‌کند در حالی که کورو  میراث اژدها را آزاد می‌کند.  پس از آن، کورو قبل از خروج از آشینا بر سر قبر سکیرو با اما دعا می کند.

_ در پایان “بازگشت”، سکیرو با کودک الهی همکاری می کند تا از او ظرفی برای قدرت اژدهای الهی بسازد.  پس از شکست دادن ایشین، سکیرو کوروی در حال مرگ را نزد کودک الهی می برد که او را در خود جذب می کند.
سپس The Divine Child و Sekiro راهی سفر می شوند تا میراث اژدها را به خانه اش در غرب بازگردانند.

توسعه بازی Sekiro Shadows Die Twice

توسعه بازی Sekiro Shadows Die Twice در اواخر سال ۲۰۱۵ پس از تکمیل محتوای قابل دانلود Bloodborne، The Old Hunters، آغاز شد.
کارگردانی آن بر عهده هیدتاکا میازاکی بود که قبلاً در مجموعه بازی های Dark Souls و Bloodborne کار کرده بود. Sekiro از سری بازی‌های اکشن Stealth Tenchu ​​که توسط Acquire توسعه یافته و توسط FromSoftware منتشر شده است، الهام می‌گیرد.
این تیم در ابتدا توسعه بازی را به عنوان دنباله‌ای برای Tenchu ​​در نظر گرفت.  با این حال، به سرعت از این کار پشیمان شدند.

میازاکی در نظر داشت که تغییرات جنگی را به تصویر بکشد تا احساس “درگیری شمشیرها” را با مبارزان ایجاد کنند تا دریچه ای برای انجام حمله مرگبار ایجاد کنند.

او و تیمش همچنین این بازی را ایجاد کردند تا یک تجربه کاملاً تک نفره باشد، زیرا معتقد بودند چند نفره بودن این بازی محدودیت‌هایی دارد که می‌خواستند از آن اجتناب کنند. علیرغم اینکه بازی در دوره سنگوکو در تاریخ واقعی ژاپن اتفاق می‌افتد، هیچ فرد یا مکان تاریخی در بازی نشان داده نمی‌شود.

این بازی از طریق یک تریلر در مراسم جوایز Game 2017 در دسامبر منتشر شد و با نام کامل «Shadows Die Twice» معرفی شد. موسیقی متن Sekiro توسط یوکا کیتامورا با برخی از مشارکت‌های نوریوکی آساکورا ساخته شده است.
این بازی در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ برای پلی‌استیشن ۴، ویندوز و ایکس‌باکس وان منتشر شد. نسخه کلکسیونر بازی نیز در همان روز منتشر شد و شامل یک جعبه فولادی، مجسمه قهرمان داستان، یک کتاب هنری، یک نقشه فیزیکی از دنیای بازی، یک کد دانلود برای موسیقی متن، و کپی سکه های درون بازی بود.
یک پورت برای Stadia از این بازی در اواخر سال ۲۰۲۰ منتشر شد.
در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۰، یک به‌روزرسانی رایگان منتشر شد که محتوای جدیدی را به بازی اضافه کرد، مانند لوازم جدید برای Wolf و حالت بازی boss rush.

کلمه “sekiro” برگرفته از “sekiwan no ōkami” است که به عنوان “گرگ یک دست” ترجمه می شود.
در ابتدا قرار بود از عنوان فرعی “Shadows Die Twice” استفاده شود. به عنوان یک شعار برای تریلر تیزر تا زمانی که Activision درخواست کرد که آن را برای نام نهایی استفاده کند.

نظر منتقدان در مورد بازی Sekiro Shadows Die Twice

با توجه به وب‌سایت Metacritic، بازی Sekiro Shadows Die Twice تحسین جهانی را برای نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و بررسی‌های عموماً مطلوب را برای نسخه ویندوز به‌دست آورد.
بسیاری از منتقدان مبارزات بازی را به دلیل جدا شدن از سبک معمول سایر بازی های مشابه FromSoftware تحسین کردند.
در بررسی برای Destructoid، کریس کارتر مبارزات باز را شبیه به والس توصیف کرد و از انواع روش‌هایی که مربوط به مبارزه نزدیک شد تمجید کرد و نوشت که بازیکنان انتخاب‌های بیشتری نسبت به Dark Souls یا Bloodborne داشتند.

 

برندین تایرل از IGN تمرکز بازی را بر روی «شمشیرزنی در کسری از ثانیه» تحسین کرد، و اگرچه برای هر کهنه‌کار Souls، مبارزه قفل‌شده مبتنی بر زمان‌بندی Sekiro با ضربات و اسلش‌ها آشناست، اما «احساس ایمنی» بازی باعث این مبارزه شد.

تام سنیور، روزنامه‌نگار PC Gamer، نبردهای بازی را «زیبا» خواند و سیستم وضعیت بدن را تحسین کرد.

در یک بررسی برای وب‌سایت GameSpot، Tamoor Hussain نوشت که این بازی «قوانین تعامل را بازنویسی می‌کند» و بیان کرد که در حالی که بازی‌های قبلی FromSoftware نیاز به تصمیم‌گیری سریع داشتند، Sekiro «این خواسته‌ها را بیشتر از همیشه پیش می‌برد».

آمار فروش بازی Sekiro Shadows Die Twice

در روز انتشار، بازی Sekiro Shadows Die Twice بیش از 108000 بازیکن همزمان در Steam جذب کرد، که بالاترین رقم برای بازی جدیدی بود که در طول ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ ساخته شده بود و سومین بازی برتر ژاپنی در تاریخ پلتفرم است.
بعداً در ماه مارس، این بازی به بیش از 125000 بازیکن همزمان در Steam رسید و آن را به یکی از پر بازیکن ترین بازی‌های این پلتفرم در آن زمان تبدیل کرد.

این بازی جوایز متعددی از جمله بهترین بازی سال را در مراسم The Game Awards 2019 را دریافت کرد.

امیدوارم که از خواندن این مطلب در مورد بازی Sekiro Shadows Die Twice لذت برده باشید.

با وای تی گیم همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من